تاثير مصرف دارچين در بيماران ديابتي

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87380
    e.amini
    مشارکت کننده

    تازه ترين تحقيقات نشان مي‌دهد بيماران مبتلا به ديابت مي‌توانند با افزودن کمي دارچين به رژيم غذايي خود به حفظ سلامت بدنشان کمک کنند.

    به گزارش ايسنا، به نقل از پايگاه اينترنتي رويترز، در اين مطالعه بيماران ديابتي که به مدت 40 روز، روزانه يک گرم دارچين به رژيم غذايي معمول خود افزودند، ميزان قند خون، کلسترول و چربي‌هاي خونشان تا 30 درصد کاهش يافت و کاهش ميزان کلسترول ، قند و چربي خون در بيماران ديابتي تاثير مفيدي در بهبود سلامتي دارد.

    وقتي بدن حساسيت خود را نسبت به هورمون انسولين از دست مي‌دهد، ديابت نوع دوم بروز مي‌کند. انسولين قند را از خون به سلول هاي بدن منتقل مي‌کند تا به عنوان انرژي مورد استفاده قرار گيرد، بنابراين وقتي بدن به انسولين پاسخ ندهد، مقدار قند يا گلوکز در خون بالا مي‌رود و منجر به خستگي و تاري ديد مي‌شود.

    افزايش قند خون در دراز مدت مي‌تواند خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي ، نارسايي کليوي و نابينايي را افزايش دهد.

    افزودن مقدار کمي دارچين به چاي ، آب پرتقال يا غلات مفيد است. با جوشاندن آب با يک تکه دارچين به راحتي مي‌توان چاي دارچيني نيز تهيه کرد.

    دارچين همچنين از بروز ديابت نوع دوم در افراد در معرض خطر جلوگيري مي‌کند.

    دارچين حاوي برخي مواد است که مصرف زياد آن مي‌تواند سمي باشد بنابراين در مصرف اين ماده غذايي بايد دقت کرد.

    در اين مطالعه 60 بيمار مبتلا به ديابت نوع دوم روزانه 1، 3 يا 6 گرم دارچين يا معادل آن آرد گندم ( به عنوان دارونما ) مصرف کردند. آرد گندم و دارچين به شکل کپسول استفاده مي شد.

    ميزان گلوکز، چربي و کلسترول تمام بيماراني که دارچين مصرف کردند تا 30 درصد کاهش يافت، اما هيچگونه تغييري در کساني که دارو نما دريافت کردند مشاهده نشد.

    دارچين حاوي ترکيباتي است که عمل انسولين در انتقال گلوکز به سلول ها را بهبود مي‌بخشد. دارچين تقريبا هيچ کالري ندارد، به همين خاطر ديابتي‌ها بدون خطر چاق شدن مي‌توانند با افزودن دارچين طعم مطبوعي به غذاي خود بخشند.هر گرم دارچين کمتر از 3 کالري دارد که بسيار اندک است.

    تحقيقات قبلي نشان داده بود که دارچين ظاهرا به سلول هاي چربي در تشخيص و واکنش به انسولين کمک مي‌کند.

    مطالعات آزمايشگاهي و حيواني نيز نشان داده بود که دارچين سوخت و ساز گلوکز را حدود بيست برابر مي‌کند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.