تاثير تغذيه بر سرطان معده

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #71733
    amini
    مشارکت کننده

    تحقيقات پزشکان يک مرکز سرطان ‌شناسى در ژاپن حاکى از آن است که مصرف بيش از حد نمک با سرطان معده ارتباط دارد.
    چنان که مصرف 6-4 گرم نمک در غذاى روزانه، خطر ابتلا به سرطان معده را افزايش مي دهد و کسانى که روزانه 15-12 گرم نمک مصرف مى ‌کنند، خطر ابتلاى آنها به سرطان چندين برابر مى‌ شود.
    محققان اين نتايج را با بررسي عادات غذايى 40 هزار داوطلب و با در نظر گرفتن عادات ديگر آنها مانند سيگار کشيدن و مصرف مشروبات الکلى در مدت 11 سال به دست آوردند.
    همچنين به گزارش نشريه ي بين‌المللي سرطان، افرادي که در دوران نوجواني و کودکي خود به طور معمول هر روز چيپس مصرف مي‌ کنند،(به دليل وجود مقادير زيادي نمک و روغن‌هاي اشباع در اين مواد غذايي) نسبت به ديگران 27 درصد بيشتر به سرطان معده مبتلا مي‌ شوند.
    همچنين، مسئولان وزارت بهداشت چين و سازمان جهاني بهداشت، علاقه ي وافر چيني‌ها به انواع ترشي ‌جات، شورها، غذاهاي دودي مثل ماهي ‌دودي و سيگار را علت شيوع بيش از حد سرطان معده در اين کشور مي ‌دانند.
    بنابراين غذاهاي دود زده و نمک سود شده، گوشت و ماهي دودي و خشک شده و روغن‌هاي سرخ شده همگي احتمال ايجاد سرطان معده را افزايش مي ‏دهند.
    برعکس مصرف ميوه و سبزيجات تازه فرد را در مقابل ابتلا به سرطان محافظت مي ‏کند. همچنين مصرف فيبرهاي غلات به ميزان زيادي (تا 70 درصد) خطر ايجاد سرطان معده را کاهش مي ‏دهد.
    بر طبق آمار ارائه شده از سوي سازمان جهاني بهداشت، درکشورهايي که از گوشت قرمز زياد استفاده مي کنند، ابتلا به سرطان معده نيز شيوع بيشتري دارد. بنابراين بايد توجه داشته باشيد که استفاده از گوشت قرمز بيش از 13 بار در هفته احتمال سرطان معده را دو برابر مي‌ کند به خصوص اگر گوشت به صورت کبابي، پخته شود.
    مصرف مقادير زياد آهن غذايي با افزايش خطر ابتلا به سرطان معده و حلق مرتبط شناخته شده است، اما جالب اين است که محققان معتقدند اين خطر با افزايش مصرف روي کاهش مي‌ يابد.کلینیک رژیم درمانی نوین_دکتر فرشچی

    #98201
    madjd
    مدیرکل

    وجود هلیکوباکترپیلوری و استعداد ابتلاء فرد به سرطان معده از فرضیات موجود در دنیای پزشکی است، حال آنکه افزایش اسید معده، استعمال دخانیات، مصرف غذاهای نمک سود شده و دودی، افزایش مصرف غذاهای سرخ کردنی همگی از عوامل پرخطر برای ابتلاء به سرطان معده هستند.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.