تأثیر مستقیم استرس بر افزایش اسید معده

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #113493
    heidary
    مشارکت کننده

    تأثیر مستقیم استرس بر افزایش اسید معده

    هر فردی که دچار استرس شود، ترشح استرس‌هورمون‌ها در معده وی بیشتر شده و اسید معده بیش‌تری تولید خواهد شد. هر فردی که دچار استرس شود، ترشح استرس‌هورمون‌ها در معده وی بیشتر خواهد شد. استرس‌هورمون‌ها شامل گلوکاگن، کورتیزون، آدرنالین و… هستند که با بروز استرس در معده ترشح و سبب به وجود آمدن اسید معده می‌شوند.

    استرس، فرآیند هضم مواد غذایی را دچار اشکال کرده و سرعت آن را کاهش می‌دهد؛ به دلیل اینکه تمام انرژی بدن صرف ازبین‌بردن استرس واردشده به بدن می‌شود، دستگاه گوارش سعی می‌کند مناطق درگیر با استرس را تقویت و انرژی‌رسانی کند.

    تب بوک

    #114403
    x
    مشارکت کننده

    استرس واقعا اثر میکنه روی معده. معده رو داغون میکنه

    #115443
    r.ahmadi
    مشارکت کننده

    اضطراب وهم استرس بر هورمون‌هایی که اسیدها و آنزیم‌های معده‌ و شکمتان را تنظیم می‌کنند تاثیر دارند. استرس می‌تواند موجب گرفتگی عضلات شکم شود، این فشار مضاعف، شکمتان را طوری فشرده خواهد کرد که اضطرابتان بیشتر شود.
    در واقع بعضی از علائم اضطراب، ازجمله حالت‌تهوع، به این دلیل به وجود می‌آیند که به مغزتان هشدار دهند که درمعرض چیزی خطرناک یا جدید هستید تا بتواند تصمیمی هوشمندانه برای ایجاد واکنش بگیرد. مغز انتقال‌دهنده عصبی را ترشح می‌کند و معده گیرنده‌هایی برای سروتونین دارد که موجب می‌شود معده‌ فرد بداند که می خواهد با یک موقعیت استرس ‌زا روبه ‌رو شود

    #115444
    r.ahmadi
    مشارکت کننده

    تنفس عمیق یکی از روش‌های کاهش استرسه

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.