بهترین میان وعده غذایی برای دانش‌آموزان

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #91576
    hodai
    مشارکت کننده

    سلامت نیوز:یک متخصص تغذیه با اشاره به اینکه برای تشویق کودکان به خوردن انواع سبزیجات و میوه‌ها ابتدا باید این موضوع در میان اعضای خانواده نهادینه شود،گفت: ماست و میوه بهترین میان وعده غذایی برای کودکان و دانش‌آموزان است.

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،نسرین امیدوار در رابطه با تغذیه کودکان اظهار داشت:‌ کودکان شیوه تغذیه سالم را از سال‌های ابتدای زندگی و از والدین خود فرا می‌گیرند و می‌توان گفت والدین خواهر و برادر نخستین الگوی غذایی و پس از آن مدرسه و مهدکودک دومین الگوی غذایی کودکان را شکل می‌دهند.

    وی افزود: برای تشویق کودکان به خوردن انواع سبزیجات و میوه‌ها ابتدا باید این موضوع در میان اعضای خانواده نهادینه شود. والدین نیز می‌توانند برای تشویق و ترغیب فرزندان خود هنگام تماشای تلویزیون به صورت غیرمستقیم با آوردن این مواد و خوردن آن حین تماشای فیلم و سریال آنها را به سمت تغذیه سالم سوق دهند.

    این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه والدین باید در بسته‌های خرید خود انواع هله‌هوله‌های حاوی قند و نمک فراوان را برای کودکان حذف کنند، گفت: البته در فاصله‌های طولانی والدین می‌توانند مقدار اندکی چیپس یا پفک را برای کودک خود خریداری کنند ولی در منزل حتماً‌ باید نسبت به قرار گرفتن انواع سبزی و میوه در بسته غذایی کودکان اهتمام داشته باشد.
    امیدوار با بیان اینکه تهیه بسته‌های غذایی حامل سبزی و میوه لزوماً برای والدین وقت‌گیر نیست، افزود: تهیه این بسته‌ها با مشارکت بچه‌ها سبب تشویق آنها در خوردن آن می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه مدارس نیز باید در انتقال الگوهای صحیح غذایی به مسائل حائز اهمیت در این زمینه توجه داشته باشند، افزود: قرار گرفتن غذاهای سالم و تنقلات حاوی میوه و سبزیجات در بوفه‌های مدرسه جهت حفظ سلامت کودکان اهمیت دارد و مصرف این مواد برای دانش‌آموزان توصیه می‌شود.
    این متخصص تغذیه تأکید کرد: برخی از شرکت‌ها بسته‌های سبزی و سالاد را به صورت بسته‌بندی و دارای پروانه بهداشتی ارائه می‌دهند که فروش این بسته‌ها در بوفه مدرسه می‌تواند جهت حفظ سلامتی دانش‌آموزان موثر باشد.

    امیدوار از عدسی، لوبیا پخته، نان و پنیر و تخم‌مرغ به عنوان اسنک‌های قدیمی و سنتی یاد کرد و گفت: این اسنک‌ها متاسفانه کم کم از چرخه غذایی در حال حذف است در صورتی که مصرف آن برای این قشر از جامعه توصیه می‌شود.

    وی از خانواده‌ها خواست که نسبت به برچسب مواد غذایی توجه داشته باشند و غذاهایی که حاوی نمک، چربی و قند هستند را به مقدار بسیار کم برای بچه‌ها تهیه کنند و حتی‌المقدور از ماست، میوه، شیر و دوغ برای حفظ سلامتی فرزندانشان در مدرسه و منزل در میان وعده‌های غذایی استفاده کنند.
    به گفته این متخصص تغذیه نوشابه و آبمیوه‌‌های آماده حاوی قند بسیار بوده و برای کودکان مضر است. همچنین والدین باید انواع سبزیجات همچون خیار، هویج، کرفس، گل‌کلم، بروکلی و … برای فرزندانشان تهیه کنند و به صورت قطعه‌های کوچک به آنها ارائه دهند.

    وی بر نوآوری بسته‌بندی اقلام حاوی مواد غذایی سالم توسط بخش صنعت تأکید کرد و گفت: این موضوع خانواده‌ها به ویژه کودکان را تشویق می‌کند که نسبت به استفاده از این مواد غذایی توجه بیشتری داشته باشند.

    سلامت نیوز: بهترین میان وعده غذایی برای دانش‌آموزان

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.