بهترین منابع پره بیوتیک ها و پروبیوتیک ها

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #88040
    z.yari
    مشارکت کننده

    آیا می‌خواهید باکتری‌های سالمی داشته باشید که آماده دفاع از بدنتان باشند؟ پریبیوتیک‌ها(با نام مستعار غذای باکتری‌ها) به تغذیه دوستان خوب میکروبی ما کمک می‌کنند. اساسا، پریبیوتیک‌ها شکلی از فیبرهایی هستند که بطور کامل هضم نمی‌شوند. شما باید روزانه حداقل ۲ تا ۳ وعده از مواد غذایی سرشار از پریبیوتیک دریافت کنید (اگر بیمار هستید و به حمایت بیشتر از فلور روده نیاز دارید، باید مقدار بیشتری پریبیوتیک مصرف کنید).

    بعضی از بهترین منابع پریبیوتیکها عبارتند از:
    ــ سبزیجات: مارچوبه، سیر، کنگر فرنگی، تره فرنگی و پیاز
    ــ کربوهیدرات‌ها: جو، لوبیا، جودوسر، کوینولا، چاودار، گندم، سیب زمینی و سیب زمینی شیرین
    ــ میوه‌ها: سیب، موز، انواع توت، مرکبات و کیوی
    ــ چربی‌ها: بذر کتان و دانه چیا
    همچنین می‌توانید از یک مکمل پریبیوتیک استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که مکمل‌ها، تکمیل کننده مواد غذایی هستند که مصرف می‌کنید نه جایگزینی برای آنها.
    در همین حال، پروبیوتیک‌ها(خود باکتری‌ها) به ما کمک می‌کنند که سالم بمانیم و هنگامیکه بیمار می‌شویم، سریعتر بهبود پیدا کنیم. اگر سالم هستید، هر روز ۱ تا ۲ وعده از مواد غذایی سرشار از پروبیوتیک مصرف کنید(و اگر سعی دارید که از یک مشکل پزشکی جلوگیری کرده یا آن را کاهش دهید، مقدار بیشتری مصرف کنید).

    بعضی از بهترین منابع پروبیوتیکها عبارتند از:
    ــ لبنیات: ماست، پنیر و کفیر با میکروب‌های زنده و فعال
    ــ سبزیجات ترش شده: ترشی، کلم ترش و کیمچی
    ــ سویای تخمیر شده: میسو، تمپه
    و چیزهای دیگری مانند سس سویا، شراب، کامبوچا
    همچنین می‌توانید برای کمک بیشتر به باکتری‌های سالم روده‌تان، از یک مکمل پروبیوتیک استفاده کنید اما حتما اول با پزشکتان مشورت کنید. خوردن مقدار زیادی پریبیوتیک و پروبیوتیک به شما کمک می‌کند که با ویروس‌ها و عفونت‌های باکتریایی مقابله کنید. اما حتی سالمترین رژیم غذایی نیز نمی‌تواند در برابر هر تهدیدی از شما محافظت کند و گاهی اوقات مریض می‌شوید.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.