بعد از خوردن يک غذاي سالم، چرا احساس گرسنگي مي کنيد؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #91984
    m.adibian
    مشارکت کننده

    برخي افراد پس از خوردن يک غذاي سالم، باز هم احساس گرسنگي مي کنند بنابراين دوباره به خوردن مواد غذايي روي مي آورند. عادت خوردن پس از صرف يک غذاي سالم، براي بدن مفيد نيست. محققان مي گويند، اگر پس از خوردن يک وعده غذاي سالم احساس گرسنگي مي کنيد، بدانيد که سيستم گوارشي تان مشکل دارد.

    به گفته محققان و به نقل از سايت «Readers Digest» علت گرسنگي بعد از صرف غذا، سريع غذا خوردن است که باعث مي شود غذا سريع هضم شود و احساس گرسنگي کنيد؛ يا اين که ميزان غذايي که خورده ايد نسبت به سوخت و ساز بدن کمتر است.

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، در ادامه مطلب به ديگر علت هاي گرسنگي اشاره مي شود.

    استراحت نکردن

    استراحت کردن و نوشيدن چاي بسيار مهم است. چاي که نسبت به قهوه نوشيدني سالم تري است، احساس سيري ايجاد مي کند و افرادي که به نوشيدن چاي وسط روز اهميت نمي دهند به احتمال زياد پس از صرف غذاي اصلي، اسنک هاي سنگين مي خورند.

    کمبود آب

    با نوشيدن آب به ميزان کافي، احساس گرسنگي از بين مي رود.

    نوشابه مي خوريد

    نوشابه از جمله نوشيدني هايي است که جريان خون و فعاليت هايي که اشتها را تنظيم مي کند، کاهش مي دهد. در نتيجه پس از خوردن يک غذاي سالم، احساس گرسنگي مي کنيد.

    به غذاهاي خانگي اهميت نمي دهيد

    غذاهاي آماده يا فرآوري شده حاوي مواد نگه دارنده و سرشار از ماده بيسفنول A است. اين ماده شيميايي باعث افزايش لپتين مي شود به گونه اي که حتي پس از خوردن يک غذاي کامل باز هم احساس گرسنگي مي کنيد.

    از خوردن صبحانه صرف نظر مي کنيد

    افرادي که صبحانه نمي خورند، پس از ناهار، اسنک هاي بزرگ تري مصرف مي کنند.

    عوارض جانبي داروها

    نتايج بررسي ها نشان مي دهد، در بسياري از موارد احساس گرسنگي پس از صرف يک غذاي سالم به علت مصرف دارو است. به ويژه داروهايي که حاوي استروئيدهايي مانند کورتيکواستروئيد است که احساس گرسنگي را افزايش مي دهد.

    ورزش

    علت ديگر احساس گرسنگي پس از صرف يک غذاي سالم به ويژه پس از ورزش، از دست دادن کالري و کربوهيدرات است.

    استرس

    بعضي از افراد هنگامي که دچار استرس مي شوند، وزن کم مي کنند اما استرس در عده اي ديگر باعث افزايش اشتها به هله هوله و خوراکي هاي ناسالم مي شود.

    بوي غذا

    اشتهاي برخي از افراد حتي پس از صرف يک غذاي سالم با بوي غذا تحريک مي شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.