برداشتن تخمدان، خطر ورم مفاصل و پوکی استخوان را بیشتر می‌کند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #81385
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    پژوهشگران دانشگاه جان هاپکینز دریافتند که برداشتن تخمدان در سن کمتر از 45 سالگی خطر ابتلای زنان به ورم مفاصل و پوکی استخوان را بیشتر می کند.

    به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی فارس به نقل از پایگاه هلث دی نیوز آمریکا، این پژوهشگران در تحقیقات خود از ۷ هزار و 700 زن دریافتند؛ 45درصد از زنانی که تخمدان خود را برداشته‌اند، دچار ورم مفاصل شده اند اما این درصد در بین زنانی که این کار را انجام نداده اند، 32 درصد است.

    بر اساس این تحقیقات، زنانی که تخمدان های خود را در سنین کمتر از 45 سالگی برداشته‌اند و درمان های هورمونی جایگزین را دریافت نکرده‌‌اند، شاهد کاهش تراکم استخوان بوده اند.

    پژوهشگران به این نتیجه رسیدند زنانی که این عمل جراحی را برای جلوگیری از ابتلا به سرطان انجام می دهند، برای جلوگیری از دچار شدن به ورم مفاصل و پوکی استخوان در دراز مدت باید تحت آزمایش و مراقبت باشند.

    خانم آن ماری مک ارثی، مسئول این تحقیقات گفت: تحقیقات نشان می دهد برخی از زنانی که تخمدانهای خود را خصوصاً در سن پایین برداشته اند، ممکن است دچار کاهش تراکم استخوان شوند لذا پزشکان باید در این زمینه هوشیار باشند تا بتوانند به موقع وارد عمل شوند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.