برای رفع کم آبی در کودکان، عملکرد شیر از آب بهتر است

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70999
    mosavi
    مشارکت کننده

    متخصصان دانشگاه مک مستر در اونتاریو معتقدند که نوشیدن شیر برای جبران کم آبی در کودکان بهتر از آب و یا نوشیدنی های ورزشی است.

    برایان تیمونز از محققان این دانشگاه معتقد است شیر سدیم از دست رفته با تعریق را جبران می کند و پروتئین مورد نیاز را در اختیار کودک قرار می دهد که در هیچ نوشیدنی دیگری نیست و برای رشد ماهیچه های کودک لازم است.

    تیمونز می گوید کودکان در زمان تمرین دچار کم آبی می شوند و بسیار مهم است که مایعات مورد نیاز بدن به آنها برسد و برای این امر شیر بهترین گزینه است، زیرا دارای کربوهیدرات، پروتئین، کلسیم و الکترولیت است.

    هر یک درصد کم آبی ۱۵ درصد از عملکر ورزشی کودک را کاهش می دهد و با افزایش ضربان قلب و حرارت داخلی بدن همراه است، البته کم آبی شدید می تواند به سکته قلبی هم منجر شود.

    #97840
    madjd
    مدیرکل

    نمی توان منکر این مسئله شد که شیر یکی از مفیدترین و سالم ترین نوشیدنی هاست.
    ولی نباید از یاد ببریم که شیر حاوی کالری است ومصرف بی رویه آن به خصوص انواع پرچرب آن باعث چاقی میشود.متاسفانه در بعضی کودکان چاق و یا مستعد چاقی،مصرف شیر جای آب را گرفته است.

    #97848
    matin
    مشارکت کننده

    ناگفته نماند که ثابت شده است ،افرادی که به میزان زیادی شیر مصرف میکنند ،کمتر دچار میشوند و البته افراد چاق ،از شیر چه از نوع پرچرب و چه از نوع کم چرب آن گریزانند، در ضمن اخیرا ثابت شده که در شیر کم چرب پروتئین ناشناخته ای وجود دارد که باعث لاغری افراد مصرف کننده آن میشود.برای همین این اطمینان نسبی را میتوان بدست آورد که کودکان با خوردن شیر کم چرب ،حتی به افراط ،چاق نمیشوند/البته منظورمان مصرف شیر به تنهایی در میان وعده هاست ،و نه شیر با کیک و… و همچنین شیر ساده و نه شیرموز یا شیر کاکائو و … .

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.