برای بارداری در سنین بالا به دنبال یک رژیم غذایی سالم باشید

در حال نمایش 10 نوشته (از کل 10)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #114090
    vida samiee
    مدیر

    نکات مفید برای افزایش شانس بارداری در چهل سالگی و بعد از آن:
    1. اولین قدم برای بارداری بعد از چهل سالگی، مشورت با متخصص زنان و زایمان با تجربه:
    اولین قدم برای زنانی که می خواهند در چهل سالگی و بعد از آن حامله شوند، این است که به طور مداوم حتی قبل از باردار شدن هم با یک متخصص زنان و زایمان با تجربه در تماس بوده و تمام آزمایش های پزشکی لازم را برای تشخیص شرایط خوب باروری انجام دهند. به یاد داشته باشید که دکتر معالج با استفاده از راهکارها و درمان های مناسب، شانس بارداری شما را در چهل سالگی و بعد از آن افزایش خواهد داد.
    پزشک متخصص، معمولا انجام معاینات در این گونه زنان را با انجام آزمایشاتی که از پاپ اسمیر و معاینه لگنی تشکیل شده است، آغاز خواهد کرد. همچنین، خوب است بدانید که زمان انجام این آزمایشات حدود 15الی20 دقیقه طول خواهد کشید.
    معمولا دکتر معالج شما در مورد چگونگی بالا بردن شانس بارداری و درک وضعیت طبیعی بدنتان سوالاتی خواهد پرسید. در این شرایط بهتر است همکاری لازم را با دکتر معالج خود داشته باشید و در مورد سابقه پزشکی خودتان و روش زندگی فعلیتان هم اطلاعات دقیقی به او بدهید. در گفتگو با دکتر معالج خود، سعی کنید اگر دارویی را به خاطر وجود بیماری خاصی مصرف می کنید و مجبور به ادامه مصرف آن هستید، هم به او اطلاع دهید، تا اگر لازم باشد محدودیتی در مصرف هرگونه دارو به وجود آید، با تایید پزشک، مکمل های گیاهی خاصی جایگزین آن ها شود.
    به عنوان زنی که قصد بارداری در سنین بالا را دارید، باید بدانید که تزریق واکسن هایی مانند سرخجه و آبله مرغان، که توسط دکتر معالجتان پیشنهاد شده است، هم ضروری خواهد بود.

    2. مقابله با مشکلات بهداشتی موجود:
    اگر شما به عنوان زنی که قصد بارداری در سنین بالا را دارید، باید هر گونه مشکل بهداشتی پیچیده در بدن خود را قبل از آغاز دوران بارداری خود درمان کنید.
    اگر شما هم به عنوان مادری که قصد بارداری در سنین بالا را دارید، دچار اضافه وزن هستید، سعی کنید وزن اضافی خودتان را با خوردن مواد غذایی مغذی و انجام تمرین ورزشی سالم و منظم از دست بدهید. همچنین، به یاد داشته باشید که اگر در حال مصرف داروهای خاصی برای هر نوع بیماری مزمن مانند فشار خون بالا و یا بیماری های تیروئید هستید، حتما این مورد را به اطلاع دکتر معالج خود برسانید.
    وجود عفونت های مقاربتی در مادران سن بالا، شانس حامله شدن در آن ها را به طور محسوسی کاهش خواهد داد. بنابراین، در مورد وجود این گونه ناراحتی های بهداشتی با هم دکتر معالج خودتان صحبت کرده و با کسب اطلاعات کامل، بلافاصله درمان های موثر را برای از بین بردن این عفونت ها، قبل از باردار شدن انجام دهید. اگر شما جزو مادرانی هستید که تصمیم به باردار شدن در چهل سالگی و یا بالاتر از آن گرفته اید، از طرفی هم در حال حاضر نوعی دارو را برای مقابله با یک بیماری مزمن، از جمله کم کاری تیروئید استفاده می کنید، حتما قبل از اقدام به باردار شدن، دکتر خود را ملاقات کنید تا او بیماری شما را از طریق آزمایش خون مجدد مورد بررسی قرار دهد. اگر تست نشان داد که تیروئید شما تحت کنترل است، فکرتان آسوده خواهد شد. با این حال، بهتر است شما با انجام دقیق آزمایش های دوره ای توسط دکتر معالج خود و تغییر دوز داروها در طول دوران بارداری هم، سعی کنید این دوره را با سلامتی بگذرانید.
    پس حتما به خاطر داشته باشید که وجود هر گونه پیچیدگی در سلامتی مادر، توانایی او را در باردار شدن به طور طبیعی کاهش خواهد داد. از این رو، بسیار مهم است که برای پیشبرد اهداف خود، در مورد همه بیماری-ها و پیچیدگی های سلامتی خود اطلاعات دقیقی به دکتر معالجتان بدهید، چون او با تجویز داروهای مناسب، اختلالات موجود در سلامتی شما را درمان خواهد کرد.

    برای بارداری در سنین بالا به دنبال یک رژیم غذایی سالم باشید:
    اگر شما به عنوان یک خانم چهل ساله، مشتاق افزایش نرخ باروری خودتان هستید، فراموش نکنید که به وجود آوردن تغییرات اساسی در شیوه زندگی و داشتن تغذیه سالم و خوب، در این مرحله بسیار مهم خواهد بود. سعی کنید اگر عادت به سیگار کشیدن و یا مصرف الکل دارید، آن را به عنوان یک مانع منفی که سبب کاهش نرخ باروری شما می شود، کنار بگذارید. همچنین، برای کاهش دادن استرس بیش از حد، شما می توانید سعی کنید تا تمرین های سالم ورزشی از جمله یوگا، دوچرخه سواری، شنا، پیاده روی و حتی راه رفتن آرام را در برنامه روزانه خود بگنجانید.
    به عنوان خانمی که قصد باردار شدن در سنین بالا را دارید، باید به اندازه کافی بخوابید. به یاد داشته باشید که در تمام دوران زندگی، خواب کافی در حفظ شادابی و طراوت هر زنی بسیار مهم است. بدانید که استراحت کافی مادر قبل از آغاز دوران بارداری، باعث حذف سموم مضر از بدن او شده و به داشتن زندگی بدون استرس هم کمک شایانی خواهد کرد.
    می توانید با قرار دادن مواد غذایی سالم و مغذی در رژیم غذایی روزانه خود، تغییرات اساسی را در برنامه غذایی خود و خانواده ایجاد کنید. شما می توانید برای داشتن یک برنامه غذایی مفید، سبزیجات تازه، غلات کامل و غذاهای غنی از فولات مانند سبزیجات برگ دار تیره، حبوبات و میوه هایی از خانواده مرکبات را در رژیم غذایی روزانه خودتان قرار دهید. همچنین، در این دوره، مادر باید مصرف پروتئین ها مانند تخم مرغ، محصولات لبنی، ماهی و گوشت بدون چربی را در رژیم غذایی خود افزایش دهد.

    برای باردار شدن در چهل سالگی و بعد از آن، همیشه درمان های پزشکی برای بارور شدن را در نظر بگیرید:
    شاید باروری یک مادر، در چهل سالگی و پس از آن به طور طبیعی، سخت اتفاق بیفتد. بنابراین، ممکن است شما هم به عنوان یک خانم چهل ساله برای افزایش شانس حاملگی خود، به درمان های باروری نیاز پیدا کند. اما به یاد داشته باشید که گفتگو نمودن با دکتر متخصص زنان و زایمان در مورد مصرف داروهای افزایش باروری و یا انتخاب یک گزینه مناسب درمانی الزامی است.
    ممکن است دکتر معالج شما، مصرف داروهای خوراکی مانند کلومیفن را توصیه کند، چون مصرف این داروها باعث افزایش میزان تخمک گذاری مادر و موفقیت او در پروسه ی بارداری خواهد شد.
    با این حال، نتایج تحقیقات اخیر در مورد باردار شدن زنان در چهل سالگی و بعد از آن نشان می دهد که مصرف داروهای باروری در افزایش شانس حاملگی مادران، فقط درصد کمی مفید واقع می شوند. همچنین، لازم است بدانید که اگر مصرف داروی کلومفین خوراکی برای باردار شدن شما موثر واقع نشد، دکتر معالج شما ممکن است تزریق هورمون بشرگونادوتروپین جفتی (hCG) را برای افزایش نرخ باروری توصیه نماید. لازم به ذکر است که نرخ باروری مادران معمولا با چنین درمان هایی هم تا حد کمی، بالاتر خواهد رفت.
    اگر سیستم تناسلی مادری در روند زایمان های قبلی او آسیب دیده باشد، دکتر معالج با استفاده از عمل جراحی برای بهبود وضعیت موجود دخالت خواهد کرد. انجام عمل جراحی به اصلاح مشکل موجود و افزایش شانس باروری مادر کمک زیادی خواهد کرد.
    داشتن وزن متناسب و سلامتی مادر از بایدهای بارداری در سنین بالا :
    به عنوان مادری که مشتاق باردار شدن در سنین بالا هستید، باید به یاد داشته باشید که چاقی و BMI بالا یکی از عوامل مهم ناباروری می باشد. همچنین، لازم اشت بدانید که تغییرات قابل توجهی هم که در میزان تخمک گذاری طبیعی یک زن رخ می دهد، به علت وجود BMI بالا است. برای کاهش وزن خود، از رعایت رژیم های غذایی سخت و یا گرسنگی، به شدت اجتناب کنید، چون سبب بروز کمبودهای تغذیه ای در شما شده و در نتیجه، تا حد زیادی مانع ترشح هورمون های غدد درون ریز هم خواهد شد. فراموش نکنید که تمرینات ورزشی سالم برای از دست دادن وزن اضافی خانم ها می تواند بسیار مفید باشد.
    همچنین، به عنوان خانم سن بالایی که قصد بارداری دارید، از مصرف مکمل های هورمونی برای کاهش وزن هم جدا خودداری کنید، چون مصرف چنین مکمل هایی به شدت ترشح هورمون محرک فولیکول را تحت تاثیر قرار داده و باعث کاهش نرخ باروری در شما خواهد شد. فراموش نکینید که انجام منظم حرکات یوگا، باروری مادران را افزایش خواهد داد، زیرا سبب جریان یافتن خون بیشتر در اندام های تناسلی آن ها می شود.

    #114112
    radan
    مشارکت کننده

    الان با توجه به بالا رفتن سن ازدواج بارداری خیلی مشکل شده

    #114113
    vida samiee
    مدیر

    متاسفانه همینطوره

    #114160
    nashenas
    مشارکت کننده

    این مقاله خیلی مفید بود. تو سن کم شاید نتونیم درک کنیم

    #114214
    soheila.d
    مشارکت کننده

    خانمهایی که دیر میخوان باردار شن حتما باید مواد ویتامین دار و کلسیم استفاده کنند. مخصوصا کلسیم

    #114215
    nashenas
    مشارکت کننده

    یعنی از این به بعد بریم دکتر تغذیه بگیم یه برنامه غذایی به ما بده که بعدا بتونیم باردار شیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    #114216
    asma
    مشارکت کننده

    چرا که نه. اتفاقا فکر خوبیه و واقعا لازمه واسه دختر خانم ها

    #114218
    asma
    مشارکت کننده

    از 35 سالگی به بالا بارداری یکم مشکل دار میشه

    #114219
    homa60
    مشارکت کننده

    براساس تحقیقات، قدرت باروری زنان در 27 سالگی 10 درصد كمتر از زمانی است كه 19 تا 26 سال دارند. به‌طور حتم داشتن یك رژیم غذایی سالم به تنهایی برای باروری كافی نیست اما برخلاف آنچه بیشتر زنان فكر می‌كنند، نقش بسیار مهمی را در باروری ایفا می‌كند.

    #114220
    vida samiee
    مدیر

    زینك یا روی یكی از مهم‌ترین موادمعدنی لازم برای باروری انسان به شمار می‌آید

در حال نمایش 10 نوشته (از کل 10)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.