بدون کافئین هم می توانید بر خستگی غلبه کرد

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #116278
    heidary
    مشارکت کننده

    مصرف کافئین اگرچه یک راه شناخته شده برای تقویت انرژی و جلوگیری از خواب آلودگی در طول روز است اما بدون عارضه جانبی هم نمی تواند باشد.
    به گزارش بهداشت نیوز، بروز آکنه، تغییرات خلقی و … فقط چندنمونه از عوارض جانبی مصرف مکرر کافئین است. خبر خوب این است که شما می توانید با بکار بستن برخی راه های موثر، بدون وابستگی به کافئین، انرژی خود را در طول روز بازیابید.

    مصرف میان وعده های حاوی پروتئین: این میان وعده ها یک راه موثر برای افزایش استقامت جسمی و روانی است و منجر به تنظیم سوخت و ساز بدن نیز می شود. تکه های سیب، کره بادام زمینی، ساندویچ بوقلمون و یا بادام و میوه خشک شده می توانند گزینه خوبی برای شما باشند.

    مصرف ویتامین ب: اینطور مشخص شده که کمبود ویتامین ب با کاهش سطح انرژی در ارتباط است و منجر به کاهش خلق و خوی، کاهش تمرکز، اضطراب، افسردگی و … خواهد شد. بنابراین اگر به طور منظم در طی روز احساس خستگی می کنید، سعی کنید ویتامین های ب کمپلکس را مصرف نمایید. یک گزینه دیگر دریافت مکمل های مولتی ویتامین است. برای گرفتن نتیجه بهتر، مولتی ویتامین را در وعده صبح مصرف کنید.

    تمرینات بدنی سریع: تحقیقات نشان می دهد که یک تحرک کوچک چند دقیقه ای می تواند شما را برای یک روز پرانرژی کند.

    استفاده از دوش آب سرد: آب سرد سیستم بدنی شما را تحریک می کند و به گردش خون سرعت می بخشد و این موضوع باعث هوشیاری شما می شود. می توانید ابتدا با یک دوش آب گرم خودتان را آرام کنید و در پنج دقیقه آخر به سراغ آب سرد بروید یا در میان روز آب سرد به صورتتان بزنید.

    وعده های غذایی کوچک و متعدد: خوردن وعده های کوچک و متعدد، گردش کالری را در بدن بهبود می بخشد. تا جایی که می توانید از نوشیدنی های حاوی شکر دوری کنید چون معمولا کافئین دارند.

    زودتر خوابیدن: با یک تغییر ساده می توانید وضعیت خواب خود را بهبود بخشید. سعی کنید هر شب 20تا 30 دقیقه زودتر از شب قبل به رختخواب بروید.

    پیاده روی: یک پیاده روی ساده هم می تواند به اندازه یک تمرین کوچک شما را هوشیار کند. حتی حرکت آهسته و کوتاه، هوشیاری شما را پس از چند دقیقه افزایش خواهد داد.

    مدیتیشن: دفعه بعدی که احساس کردید بی انرژی شده اید، می توانید یک تمرین ساده را انجام دهید. بر روی یک صندلی بنشینید و در حالتی که کمرتان صاف است، دستانتان را بر روی زانوها قرار دهید. چشمانتان را ببندید و به افکار مثبت و پر انرژی فکر کنید. نفس های عمیق بکشید و حالت تان را نگه دارید. بعد از چند دقیقه اثر معجزه آسای مدیتیشن در افزایش هوشیاری ذهنی و فیزیکی را خواهید دید.

    منبع: سیب سلامت

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.