با کاهش وزن و مراقبت از میزان گلوکز خون تان از کلیه ها محافظت کنید!

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #74429
    s.samadi
    مشارکت کننده

    |

    محققان می گویند طبق مطالعه ای جدید کسانی که مبتلا به سندرم متابولیک هستند احتمال بیشتری دارد تا کاهشی سریع درعملکرد کلیوی شان ببینند.
    بر اساس یک مطالعه جدید افراد مسن مبتلا به سندرم متابولیک در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری مزمن کلیه هستند و مقاومت به انسولین مانند مرکز اصلی فعالیت برای اتصال و پیوند سندرم متابولیک و کاهش در کارکرد کلیه عمل می کند.
    زمانی در افراد ابتلا به سندرم متابولیک تشخیص داده می شود که در آنها حداقل سه عامل خطرناک ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی وجود داشته باشد. گفتنی است ازجمله این عوامل می توان به فشار خون بالا، سطوح قند خون (گلوکز)بالا، تری گلیسیرید بالا (چربی خون)، میزان پایینی از کلسترول خوب(اچ دی ال) و چربی بیش از حد شکم اشاره کرد.
    این پژوهش ۱۴۵۶ فرد، ۶۵ ساله و مسن تر، در تایوان که به طور متوسط بیش از سه سال تحت پیگیری و یررسی شدند، را مورد مطالعه قرار داد.
    محقق اصلی، دکتر چونگ جن ین، از دانشگاه ملی تایوان در تایپه، گفت: مطالعه ما نشان داد سندرم متابولیک شیوع و بروز بیماریهای مزمن کلیوی در افراد ۶۵ سال یا مسن تر را پیش بینی می کند.
    ین گفت یافته ها نشان می دهد که افراد با مراقبت ازسطح قند خون خود و کاهش وزن می توانند ازکلیه های خود محافظت کنند و آنها را حفظ کنند. مطالعات بیشتری مورد نیاز است تا تاثیر درمان سندرم متابولیک و مقاومت به انسولین زا در نتایج کلیه ی افراد مسن مورد ارزیابی قرار دهد.

    #98650
    madjd
    مدیرکل

    کاهش وزن همیشه بدرد می خوره!

    #98672
    s.samadi
    مشارکت کننده

    البته !چرا که نه:)

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.