باز هم اندر معایب سیگار!

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #74938
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    در گذشته نشان داده شده بود که سيگار کشيدن، با تاخير در بهبود آسيب‌ها و زخم‌هاي اعمال جراحي همراه است؛ حال، محققان نشان داده‌اند که سيگاري‌ها، به دنبال اعمال جراحي بزرگ سرطان کولون و رکتوم، دچار عوارض بيشتري مي‌شوند و خطر مرگ بالاتري دارند.

    #98914
    ezamani
    مشارکت کننده

    [align=justify]سيگار کشيدن تاثير بسيار بدي بر عملکرد مغزي سالمندان بجاي مي گذارد.
    دکتر الکس درگان ايمني شناس در کالج سلطنتي لندن مي گويد : ما بسياري از عوامل را همچون پرفشاري خون سرخ رگي ، اضافه وزن و ساير ريسک فاکتورهاي قلبي عروقي را بررسي کرديم اما هيچ کدام به اندازه سيگار تاثير آشکار و سريع بر کاهش عملکرد شناختي مغز ندارند.
    پژوهشگران انگليسي براي اثبات اثرات ناگوار سيگار بر مغز به آزمايش استاندارد حافظه ، توجه و سرعت واکنش در افراد بالاي پنجاه سال پرداختند. شرکت کنندگان به عنوان مثال بايد ده کلمه مشخص را به خاطر مي سپردند ، در مدت زمان مشخص نام انواع حيوانات را بيان مي کردند و در پايان آزمون، کاري که در ابتدا از آنها خواسته شده بود انجام مي دادند.
    به گفته محققان، هر چند فشارخون نيز باعث کاهش امتياز شرکت کنندگان در آزمون مي شد، اما سيگار به تنهايي تاثيري بسيار منفي بر کليه آزمون هاي شناختي داشت.
    پيش از اين نيز تحقيقات نشان داده بود سيگار کشيدن بر عملکرد مغز تاثير مي گذارد و مي تواند ابتلا به زوال عقل در سالخوردگي را سرعت دهد.[/align]

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.