بازار مکاره کاهش وزن

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #72130
    mr2012
    مشارکت کننده

    امروزه با افزایش روند زندگی ماشینی افراد در جوامع پیشرفته و در حال توسعه با کاهش تحرک و فعالیت بدنی مواجه هستند و به دلیل کاهش مصرف انرژی دچار اضافه وزن و چاقی می‌شوند. این افراد به دنبال راه حل‌هایی برای کاهش وزن خود می‌باشند و از آنجایی که این راه‌های راحتتر و کم هزینه تر وسوسه انگیز تر نیز می‌باشد به روش‌های روی می‌آورند که کم تر جنبه علمی‌دارند و بیشتر به وسیله افراد سودجو که این فرصت را مناسب دانسته و از کم بودن اطلاعات افراد سوء استفاده کرده، ترویج می‌شوند. این افراد سود جو با تبلیغات گسترده خود سعی در فروش انواع دارو‌ها و وسایل ورزشی برای کاهش وزن را دارند که بیشتر آنها کارایی لازم را نداشته و با هدف دیگری طراحی شده اند.

    به طوری کلی برای کاهش وزن شما باید به دو نکته اساسی توجه کنید. افزایش و یا کاهش وزن به دو عامل بستگی دارد. عامل اول میزان انرژی دریافتی که به وسیله مواد غذایی تامین می‌شود و عامل دوم هم میزان انرژی مصرفی که به میزان فعالیت بدنی شخص بستگی دارد.

    اگر میزان انرژی دریافتی شما بیشتر از انرژی مصرفی باشد دچار عدم تعادل می‌باشید و بنابراین هر روز میزانی از این انرژی به صورت چربی در سلول‌های چربی بدنتان ذخیر می‌شود و شما به تدریج دچار اضافه وزن و چاقی می‌شوید.

    انرژی دریافتی> انرژی مصرفی >>>>> افزایش وزن

    اگر میزان انرژی دریافتی شما کمتر از انرژی مصرفی باشد دچار عدم تعادل می‌باشید و بنابراین هر روز میزانی از انرژی که به صورت چربی در بدنتان ذخیره شده است را از دست می‌دهید و به تدریج دچار کاهش وزن می‌شوید.

    انرژی دریافتی< انرژی مصرفی >>>>> کاهش وزن

    از آنجایی که همه به دنبال یک فرمول سحر آمیز برای کاهش وزن می‌باشند باید بگویم که هیج فرمول سحر آمیزی در کار نیست و بهترین راه همانطور که می‌دانید، رژیم غذایی و ورزش می‌باشد. رژیم غذایی بر میزان انرژی دریافتی تاثیر می‌گذارد و ورزش نیز با افزایش فعالیت بدنی باعث افزایش میزان انرژی مصرفی می‌شود. ترکیب هر دوی این‌ها باعث کنترل و کاهش بهتر وزن در افراد می‌شود.

    افراد سود جو که اقدام به فروش وسایل برای لاغری می‌کنند بیشتر بر جنبه انرژی مصرفی تاکید دارند. اما وسایل و دستگاه‌های آنها تا چه حد کار آرایی دارند؟

    برای یافتن پاسخ این سئوال به نکات ذیل توجه کنید.

    ۱- برای کاهش وزن باید چربی‌هایی که در سلول‌های چربی شما ذخیره شده است به صورت اسید‌های چرب آزاد وارد جریان خون شده و برای مصرف به ماهیچه‌ها فعال انتقال داده شود. روند آزاد سازی اسید‌های چرب تنها در فعالیت‌های هوازی با مدت زمان کافی و یا گرسنگی طولانی مدت رخ می‌دهد. (عدم موفقیت دستگاه‌هایی که بر روی حرکات قدرتی تمرکز دادند)

    ۲- برای آزاد سازی اسید‌های چرب آزاد باید بدن دچار کمبود انرژی در دسترس (کربوهیدرات) باشد. به این معنا که حتی اگر شما فعالیت هوازی مناسب را انجام بدهید و به طور روزانه انرژی زیادی دریافت کنید. بدن از این انرزی در دسترس استفاده می‌کند و وزن شما کاه ش نمی‌یابد و در بهترین حالت شما تنها می‌توانید وزنتان را کنترل کنید. (عدم موفقیت برنامه‌هایی که تنها به فعالیت بدنی و ورزش تاکید دارند)

    ۳- هیج تحقیقی به صورت کامل از تاثیر فعالیت موضعی بر چربی‌های نواحی مختلف بدن حمایت نکرده است ( مثلا حرکت دراز و نشست بر روی ناحیه شکم). به نظر می‌رسد که این امر جنبه عمومی‌دارد. (عدم موفقیت دستگاه‌های ورزشی که تنها برای حرکات ناحیه شکم طاحی شده اند).

    ۴- استفاده از گرما و ویبریشن تنها سبب از دست رفتن آب ناحیه ای می‌شود و وزن از دست رفته به این صورت به سرعت برگشت پذیر می‌باشد. (عدم موفقیت دستگاه‌هایی که از ویبره، حرارت و بخار برای کاهش وزن استفاده می‌کنند).

    ۶- تنها فعالیت‌های هوازی بلند مدت سبب آزاد سازی و مصرف چربی‌ها می‌شود. اگر چه بین دانشمندان در رابطه با میزان (زمان) فعالیت برای شروع آزاد سازی چربی‌ها اختلاف وجود دارد. ولی به نظر می‌رسد فعالیت‌های بالاتر از ۲۰ دقیقه تاثیر بیشتری بر این موضوع دارد. (عدم موفقیت برنامه‌هایی که از زمانهای فعالیت کم برای فعالیت استفاده می‌کنند).

    ۷- عرق کردن به هیج عنوان سبب کاهش وزن شما نمی‌شود. شما با عرق کردن آب بدنتان را ازد ست داده که بعد از فعالیت با نوشیدن مایعات دوباره جبران می‌شود. (عدم موفقیت استفاده از سونا و جکوزی)

    ۸ – باید یاد آور شوم که بیشتر دستگاهایی که به این منظور تبلیغ می‌شوند در کشورهای اروپایی ویا امریکا طراحی شده اند. این درحالی است که این کشور‌ها خود با مشکل چاقی روبرو هستند. به قول معروف ((کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی))

    منبع: مجله علوم ورزشی اسپورتفا
    http://www.sportfa.ir

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.