باردار شدن یک کودک یک ساله در عربستان

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #88160
    eliza_badr
    مشارکت کننده

    گرچه پزشک معالج او گفته این حادثه برای اولین بار در تاریخ طب مدرن روی داده ، اما تاریخ پزشکی نشان می دهد که این مورد یک پدیده نادر در دنیا می باشد. و در گذشته نیز سابقه داشته است. البته در حال حاضر مشکل پزشکان چگونگی ختم حاملگی است به شکلی که به کودک آسیب نرسد.
    بر اساس تحقیقات پزشکی انجام شده نشان داده شده است زمانی که مادر او این دختر را حامله بوده دو تخمک در مادر وجود داشته که یکی در دیگری رشد کرده ، به شکلی که که تخمک دوم درون دختر تازه به دنیا آمده بافی مانده و سپس رشد کرده است .

    پزشکان عنوان می کنند که مادر نوزاد در هنگام بارداری در اصل دو جنین داشته است که یک جنین شروع به رشد نموده و جنین دوم در رحم جنین اول رشد نموده است . گرچه پزشکان این واقعه را منحصر به فرد می دانند اما نمونه های دیگری از آن در تاریخ پزشکی مشاهده شده است .
    رشد جنین در داخل جنین دیگر ممکن است یک بار در پانصد هزار حاملگی روی دهد . و این پدیده همواره در مراحل اولیه بارداری رخ می دهد. به عنوان یک اصل ، معمولا جنین دوم در رحم مادر خواهد مرد و به شکل فعلی حاملگی روی نخواهد داد . اما اگر جنین دوم نمیرد به عنوان یک انگل در بدن جنین اول باقی خواهد ماند و از سیستم گردش خون کودک تغذیه خواهد کرد.
    بنابراین، زندگی جنین دوم ذاتا مانند یک تومور مهاجم در بدن جنین اول است . و به جای یک جنین کامل به شکل یک تراتوم به خصوص به خوبی تمایز نیافته خواهد بود و در بدترین حالت به شکل teratocarcinoma ( تراتوکارسینوما ) خواهد بود که متاستاز نیز می دهد . از نظر بلوغ جسمی ارگان های آن برای تامین خون از بدن میزبان استفاده می کنند، و موجب اختلال در عملکرد ارگانهایی مانند مغز ، قلب ، ریه ، دستگاه گوارش ، دستگاه ادراری کودک اصلی می گردند .
    ادامه . . .

     

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.