این نوشیدنی، درمانگر بسیاری از بیماریها

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #84821
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    سوزش پشت جناغ سینه، اسهال، درد معده، یبوست ،خون‌ریزی مجرای گوارش ،رفلاکس معده, زخم معده و… از شایع ترین مشکلات معده در افراد هستند برای رهایی از آنان به شما پیشنهاداتی داریم

    با مصرف بسیاری از سبزیجات در قدیم، شاهد بسیاری از ناراحتی‌های گوارشی که امروزه شایع هستند، نبودیم.

    دکتر محمد باقر مینایی، متخصص طب سنتی،گفت: بعضی از مواد غذایی در قدیم رواج بیشتری داشت و خانواده‌ها با مصرف آنها، کمتر در معرض مشکلات مختلف جسمی قرار داشتند یکی از این مواد غذایی؛ زنجبیل است. زنجبیل گیاهی است که دارای طبع گرم و خشک است و برای معده افراد که طبع سرد دارند، بسیار مفید بوده و به کاهش مشکلات معده و مجاری گوارشی کمک زیادی می‌کند.

    دکتر مینایی ادامه داد: گیاه بسیار مفید دیگری که می‌توان از آن نام برد، رازیانه است که به علت داشتن ترکیباتی شبیه ساختمان هورمونهای ژنتیک بدن انسان، به خصوص برای افراد میانسال و پیر بسیار مفید است. ضمن اینکه رازیانه با داشتن طبع معتدل،‌ تأثیر گیاهان دیگر را بر روی بدن، تشدید می‌کند.

    این متخصص طب سنتی در پایان گفت: یکی از گیاهانی که در مورد خواص مفیدش برای معده از آن یاد می‌شود، نعنا است. نعنا با داشتن طبع گرم و خشک، به تنهایی خیلی مفید نیست و با ترکیباتی مثل سرکه و شکر یا عسل، تأثیر آن برای معده بسیار خوب است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.