این سوسیس و کالباس ها را بخورید!

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #95107
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    شناسایی برندهای معتبر سوسیس و کالباس

    مردم باید موقع خرید حتما در مورد برند سوسیس و کالباس تحقیق و به نشانگر های تغذیه ای سازمان غذا و دارو توجه کنند .

    نظارت های موجود بر کارخانه های تولید کننده سوسیس و کالباس

    نظارت بر کارخانه ها به سه شکل وجود دارد:

    -یکی بحث نظارت مسئولین فنی است که اگرچه حقوقشان را از کارخانه دریافت می کنند، اما نماینده وزارت بهداشت محسوب می شوند و اگر کم کاری یا سهل انگاری صورت گیرد، مجوز آنها باطل می شود.
    -همچنین نظارت های دوره ای و ناگهانی خود سازمان غذا و دارو در سراسر کشور
    -نظارت در سطح عرضه یا PMS از دیگر نظارت هاست که در آن بازرسین از سطح عرضه مانند خریدار عادی محصول را خریداری کرده و آن را آزمایش می کنند و اگر مشکلی داشته باشد مسئولین کارخانه باید پاسخگو باشند.

    سوسیس و کالباس در ایام عید در صدر مواد آلوده قرار داشته

    باید در این باره سند ارائه و اثبات شود اما مواد تشکیل دهنده سوسیس و کالباس ها تحت نظارت سازمان غذا و دارو قرار دارد.

    وجود خمیر مرغ در سوسیس و کالباس

    خمیر مرغ یا MBM به خاطر جلوگیری از اسراف مصرف می شد که از ۱۰ تا ۱۵ درصد گوشتی که لابلای استخوانها می ماند استفاده شود، اما به دلیل اینکه برخی افراد از تفاله پاک شده احشام مرغ و غیره استفاده می کردند و فساد پذیری سوسیس و کالباس نیز بالاست، استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس آسیب جدی به سلامت افراد می زند . بنابراین تا وقتی که مطمئن نباشیم که آنچه تحت عنوان خمیر مرغ استفاده می شود از ایمنی و سلامت کامل برخودار است جلوی استفاده از خمیر مرغ را در سوسیس و کالباس گرفته ایم و استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس ممنوع است.

    شناسایی برندهای معتبر سوسیس و کالباس

    عادی ترین کار این است که مردم از محصولاتی که برند سازمان غذا و دارو و نشان سیب سلامت را دارند استفاده کنند و مطمئن شوند که این برند واقعی است . همه محصولات زیر پله ای قیمت بسیار ارزانی دارند که از نظر عقلی هم با مواد به کار رفته در سوسیس و کالباس مطابقت ندارند . مردم باید موقع خرید حتما در مورد برند سوسیس و کالباس تحقیق و به نشانگر های تغذیه ای سازمان غذا و دارو توجه کنند .

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.