این دو خوراکی را بخورید، سرما نمی خورید

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #91803
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    خوراکی های مفید برای پیشگیری از سرماخوردگی
    سیر

    سیر سرشار از ترکیبات گوگردی، ید، سیلیس و غیره می‌باشد که خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد سرطانی فوق‌العاده‌ای دارند. قرن‌هاست که سیر جایگاه خود را در طب سنتی تثبیت کرده است. این ماده‌ی غذایی علاوه بر طعم دادن به غذاها ارزش دارویی هم دارد. حالا که هوا رو به سرد شدن می رود مصرف آن را شروع کنید تا از سرماخوردگی در امان باشید.

    نتایج یک پژوهش انگلیسی نشان می‌دهد که مصرف سیر از سرماخوردگی جلوگیری می‌کند و حتی دوره‌ی سرماخوردگی را نیز کاهش می‌دهد. سیر حاوی ترکیباتی به نام آلیسین است که باکتری‌ها را از بین می برد. در واقع سیر ضدباکتری و ضدویروس است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. این ماده‌ی غذایی به بدن کمک می‌کند تا گلبول‌های سفید و آنتی‌ بادی های بیشتری تولید کند که با عفونت‌ها و بیماری‌ها مقابله می‌کنند.

    این ماده‌ی غذایی همچنین باعث کاهش فشار خون می‌شود. به خاطر اینکه آلیسین باعث تحریک جریان خون می‌شود. علاوه بر این سیر یک محرک جنسی طبیعی نیز محسوب می‌شود. اگر به خاطر بوی بد آن و یا به هر دلیل دیگری از خوردن آن اجتناب می‌کنید بهتر است از مکمل‌های غذایی حاوی سیر استفاده کنید.

    بروکلی

    نتایج پژوهش‌های آمریکایی نشان می‌دهد که بروکلی نیز سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. قدرت سیستم ایمنی بدن با افزایش سن کمتر می‌شود اما ترکیبات گوگردی بروکلی خواص احیاکنندگی دارند. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که ترکیبات گوگردی بروکلی روی ژن‌ها و آنزیم‌های آنتی‌اکسیدانی موجود در سلول‌های سیستم ایمنی بدن تاثیر می‌گذارد. برای همین هم اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند.

    اگر می‌خواهید پاییز و زمستان امسال را بدون سرماخوردگی بگذرانید حتما سیر و بروکلی را وارد برنامه‌ی غذایی‌تان بکنید تا سیستم ایمنی بدن‌تان تقویت شود و سرماخوردگی سراغتان نیاید.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.