اگر لاغر نمي‌شويد؛ عادات تغذيه‌اي خود را ارزيابي كنيد

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #80717
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    اگر شما هم از جمله كساني هستيد كه دائما رژيم‌هاي غذايي مختلف را آزمايش مي‌كنيد اما موفق نمي‌شويد وزن خود را كاهش دهيد توصيه مي‌شود كه يك بار ديگر عادات تغذيه‌اي خود را ارزيابي كنيد.

    به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، كارشناس تغذيه و سلامت در مركز كنترل و پيشگيري امراض آمريكا در اين مقاله چند توصيه را ارائه كرده‌اند كه در اين زمينه به شما كمك خواهد كرد.

    به گزارش سايت اينترنتي هلث دي نيوز، در ابتدا توصيه مي‌شود كه يك فهرست از تمام غذاهايي را كه در طول روز مي‌خوريد يادداشت كنيد. همچنين در اين فهرست مشخص كنيد كه اين غذاها را در چه ساعاتي از روز مي‌خوريد، در هنگام خوردن آنها چه احساسي داريد و هم اينكه وقتي اين غذاها را مي‌خوريد در حال انجام چه كاري بوديد.

    پس از چند روز اين فهرست را دوره و بازبيني كنيد و الگويي براي عادات خود براساس اين فهرست تهيه نماييد. از برخي فاكتورها مثل اينكه با چه سرعتي غذايتان را مي‌خوريد، چه مقدار غذا مي‌خوريد، چه وعده‌هاي غذايي را ناديده گرفته و نمي‌خوريد، چه موقع دسر مصرف مي‌كنيد و چه زمانهايي با وجودي كه گرسنه نيستيد، غذا مي‌خوريد.

    در ادامه روي اين فاكتورها به دقت تامل كنيد و از خودتان بپرسيد كه چرا اين عادات تغديه‌اي را داريد و سپس آن فاكتورهايي را انتخاب كنيد كه مايل هستيد آنها را تغيير دهيد. همچنين با استفاده از اين فهرست تهيه شده مشخص كنيد كه چه عامل يا عواملي موجب مي‌شود حتي وقتي گرسنه نيستيد، چيزي بخوريد (فاكتورهايي مثل استرس، خوردن در هنگام تماشاي تلويزيون يا در هنگام خستگي).

    بررسي كنيد كه در واكنش به اين فاكتورها چگونه مي‌توانيد از خوردن پرهيز كنيد. عادات تغذيه‌اي جديدي را براساس يافته‌هاي جديد خود تعيين كرده و تلاش كنيد كه به طور مداوم اين عادات تغذيه‌اي جديد را دنبال كنيد.

    به خاطر داشته باشيد كه مدت زماني طول مي‌كشد تا شما به اين سيستم تغذيه‌اي جديد خود عادت كنيد و بتوانيد به طور مداوم آن را بكار بگيريد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.