اگر در روغن های سرخ کردنی پالم وجود دارد, کدام روغن را جایگزین کنیم؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #92133
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    جایگزینی برای پالم در روغن های سرخ کردنی وجود ندارد

    دکتر هدایت حسینی مدیر کل نظارت بر فراورده های خوراکی ، آشامیدنی و آرایشی سازمان غذا و دارو در مورد استفاده از روغن های معمولی و سرخ کردنی و جلوگیری از سمی شدن روغن در زمان سرخ کردن توضیحاتی را ارائه داد.

    آیا در روغن های سرخ کردنی پالم وجود دارد؟

    درصدی از روغن های سرخ کردنی را روغن پالم تشکیل می دهد و علت استفاده از این روغن نیز مقاومت بالای آن در حرارت های بالا به دلیل داشتن مواد اشباع در آن است.

    روغن ها برای داشتن مقاومت در حرارت های بالا مانند زمان سرخ کردن باید دارای مواد اشباع باشد و حال اینکه این مواد یا باید به صورت طبیعی در روغن وجود داشته باشد مانند روغن های پالم و یا اینکه به صورت مصنوعی به آن اضافه شود مانند هیدروژنه کردن روغن . به دلیل اینکه هیدروژنه کردن روغن مضرات زیادی را دارد لذا سیاست های وزارت بهداشت تشویق در جهت عدم استفاده از این روغن ها است.

    آیا می توان به دلیل وجود پالم در روغن های سرخ کردنی از روغن های معمولی استفاده کرد؟

    به دلیل اینکه در زمان سرخ کردن میزان حرارت بسیار بالاست لذا در صورتیکه از این روغن ها در زمان سرخ کردن استفاده شود مواد بسیار سمی در آن تولید می شود که برای سلامت بدن بسیار مضر است و به همین علت ما در وزارت بهداشت برای استفاده از روغن های سرخ کردنی در زمان سرخ کردن مواد غذایی تاکید داریم.

    با وجود پالم در روغن های سرخ کردنی از چه روغنی باید استفاده کنیم؟

    استفاده از روغن های معمولی خوراکی فقط باید برای پخت و پز انجام شود زیرا این روغن ها در صورتیکه برای موارد سرخ کردن مورد استفاده قرار گیرد آسیبی که به سلامت انسان می زند بسیار بسیار بالاست.

    مردم از غذاهای سرخ کردنی کمتر استفاده کنند

    توصیه ما به مردم این است تا در سبد غذایی خود استفاده از غذاهای سرخ کردنی خصوصا مواردی که میزان سرخ شدن مواد غذایی در آن زیاد است را کاهش دهند و تا حد امکان از روش های دیگر مانند آب پز کردن استفاده شود و بنابر این کسانی که می خواهند زندگی سالم تری را داشته باشند تا حد امکان از غذاهای سرخ کردنی کمتر استفاده کنند.

    آیا می توان جایگزین دیگری غیر از پالم در روغن های سرخ کردنی قرار داد؟

    استفاده از پالم در تمامی دنیا از جمله آمریکا و اروپا نیز وجود دارد و لذا اگر این ماده در جای مناسب خود استفاده شود آسیبی را به بدن وارد نمی کند و اینکه تصور کنید این ماده غذایی یک ماده خطر ناک است دید غلطی است.

    در کشورهای پیشرفته نیز برای سرخ کردن از روغن هایی که در ترکیبات آنها پالم نیز وجود دارد استفاده می شود زیرا پالم مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته و چربی های ترانس چرب که در روغن های هیدروژنه وجود دارند را نداشته و لذا برای سرخ کردن بهتر است.
    فعلا جایگزینی برای پالم در روغن های سرخ کردنی وجود ندارد

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.