انواع غذا و ارتباطشان با سطح هوشیاری شما

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #79918
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    انواع میوه‌
    میوه‌ها و آب‌میوه‌های طبیعی حاوی قند بوده و مصرف روزانه آنها می‌تواند با افزایش سطح گلوکز خون، باعث بهبود عملکرد مغز و افزایش هوشیاری شود. برای کاهش خستگی و خواب‌آلودگی، روزانه حداقل 7-5 عدد میوه مصرف کنید. همچنین میوه‌ها بهترین جایگزین برای انواع تنقلات در میان‌وعده‌های چرب و شور هستند. همچنین میوه‌هایی مانند گریپ‌فروت، پرتقال و سیب دارای اندیس گلایسمی پایینی بوده و مصرف آنها باعث افزایش هوشیاری مي‌‌شود. برای شادابی و سرحالی بیشتر در صبحگاه، قبل از صبحانه یک لیوان آب میوه پالپ‌دار بنوشید، به این ترتیب تا نیمه‌های روز سرحال خواهید بود، البته در مصرف ميوه هم افراط نكنيد تا به اضافه وزن مبتلا نشويد.

    محدود کردن گوشت قرمز
    هضم گوشت قرمز به دلیل محتوی بالای پروتئین و چربی به سادگی انجام نمی‌شود و بدن برای هضم و جذب یک وعده غذایی حاوی گوشت قرمز، انرژی بالایی مصرف می‌کند، بنابراین حس خواب‌آلودگی و رخوت پس از خوردن غذاهای حاوی گوشت گوساله و گوسفند، اجتناب ناپذیر است. برای شادابی و هوشیاری بیشتر، گوشت‌های سفید، به خصوص ماهی را جایگزین گوشت‌های قرمز کنید.

    افزایش مصرف ماهی
    پیش‌تر در مورد برتری ماهی به گوشت قرمز برای رفع خواب‌آلودگی اشاره کردیم، ماهی همچنین منبع بسیار غنی اسیدهای چرب امگا 3 است. امگا 3 موجود در ماهی باعث بهبود عملکرد مغز مي‌‌شود، بنابراین برای هوشیاری بیشتر و دوری از خواب‌آلودگی حداقل هفته‌ای 3 بار ماهی مصرف کنید.

    چای و قهوه
    برای هوشیاری بیشتر و قدرت تمرکز بالاتر، از نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند چای، قهوه، نسکافه یا شکلات داغ به عنوان میان وعده کمک بگیرید. این نوشیدنی‌ها به صورت گرم نه تنها تمرکز شما را افزایش مي‌‌دهد، بلکه به شما آرامش مي‌‌بخشد، اما در عین حال در مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار افراط نکنید، زیرا مدر بوده و زیاده‌روی در مصرف آنها باعث کاهش آب بدن و در نتیجه خستگی و ناهوشیاری مي‌‌شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.