انار: صد دانه یاقوت؛ صدها خاصیت

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #79695
    zghasemi
    مشارکت کننده

    بهتر است انار تازه مصرف کنید تا شربت و آب انار. همان “قلب‌های سفید” که در هر کدام از دانه‌های انار وجود دارد برای خودشان گنجینه‌ای از خواص محسوب می‌شوند.

    سال‌هاست که انار را سمبل حیات و باروری می‌دانند. در هر انار بیش از صدها دانه وجود دارد. از قرن‌های پیش در مشرق زمین برای رنگ کردن فرش از پوست و آب این میوه استفاده می‌شود و حتی جوهر سیاه نیز از این میوه تهیه می‌کنند.

    ارزش غذایی انار

    در 100 گرم انار 63 کالری وجود دارد با 80 گرم آب، 15 گرم گلوسید، 3 تا 3.5 گرم فیبر، 260 میلی‌گرم پتاسیم، 22 میلی‌گرم فسفر و 20 میلی‌گرم ویتامین C.

    انار هم یکی از آن میوه‌هایی است که خواص آنتی‌اکسیدانی قوی‌ای دارد. در واقع می‌شود گفت که خواص آنتی‌اکسیدانی این میوه حتی بیشتر از چای سبز نیز می‌باشد. برای همین هم مصرف آن باعث کاهش میزان کلسترول خون، جلوگیری از تصلب شرایین، کاهش فشارخون و همچنین پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.

    این میوه‌ی سرخ برای جلوگیری از پیشرفت سرطان پروستات و سینه و حتی کولون نیز موثر است. به خاطر اینکه حاوی خواص ضدالتهابی است و از تکثیر سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. مصرف منظم انار می‌تواند شما را از مشکلات مغزی مانند آلزایمر نجات دهد به خاطر اینکه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست.

    اگر می‌خواهید دچار زکام نشوید و سرفه امانتان را نبرد انار را دریابید. به خاطر اینکه حاوی ویتامین B6 (تقویت‌کننده‌ی سیستم ایمنی بدن)، آنتی‌اکسیدان‌ها، ترکیبات ضدباکتریایی و ضدویروسی است. باید بدانید که نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد انار می‌تواند با عفونت‌های ادراری نیز مقابله کند. در بین افراد دیالیزی، مصرف انار می‌تواند خطر عفونت‌ها و التهاب را کاهش دهد.

    در نهایت اینکه در طب سنتی از انار برای درمان مشکلات گوارشی استفاده می‌شده است. اگر شما هم معده درد دارید می‌توانید انار مصرف کنید. توصیه می‌کنیم انار را در فصل آن میل کنید و در بقیه‌ی سال از آب انار استفاده کنید. نوشیدن روزانه یک لیوان آب انار برایتان مفید خواهد بود. حواستان باشد اگر مشغول مصرف داروهای ضدکلسترول(استاتین ها) هستید قبل از مصرف انار یا آب انار با پزشکتان مشورت کنید.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.