امان از این نوشابه گاز دار!

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #76997
    هانیه
    مشارکت کننده

    امان از این نوشابه های گاز دار …

    تو این پست براتون یه مطلب از نوشابه های گاز دار پیدا کردم و می نویسم تا متوجه بشید که ما ایرانی ها به چه نوشیدنی زیان باری دل بسته ایم و خیلی از مااگر نوشابه سر سفره نباشد غذا میل نمی کنیم در صورتی که عواقب نوشیدن این نوشابه های گاز دار را یا نمی دانیم ویا میدانیم و نمی خواهیم بدانیم ….!!!

    نوشابه گاز دار حاوی مقدار زیادی مواد قندی و اسیداست که به افزایش وزن و فساد دندان ها منجر می شود . همچنین مقدار فراوان فسفر موجود در این نوشابه ممکن است مانع جذب کلسیم در بدن بشود . کافئین نوشابه موجب بروز ناراحتی های جسمی در بزرگسالان یا اختلالات رفتاری ، سلوکی و رشدی کودکان می شود .
    بسیاری از آنها حاوی اسید هایی هستند که مینای دندان را از بین می برند . برخی افراد نوشیدن نوشابه های گاز دار و خنک را پس از مصرف غذا دوست دارند، حدس می زنید خطر این کار چیست ؟؟ دمای بدن ما برای عملکرد آنزیم های گوارشی 37 درجه است در حالی که دمای نوشابه های گاز دار و خنک خیلی کمتر از این مقدار می باشد و حتی گاهی نزدیک به صفر است . این کار تاثیر آنزیم ها را کم کرده و در دستگاه گوارش اختلال بوجود آورده و مقداری غذا هضم نشده باقی می ماند . غذای هضم نشده سموم و گاز های بد بویی به وجود می آورد که جذب روده شده و سپس وارد خون می شود و به تمام بدن می رسد .
    بخش سموم می تواند در بدن باعث پیشروی بیماریهای مختلف شود . توصیه ما این است که قبل از نوشیدن نوشابه های گاز دار فکر کنید . آیا تا به حال فکر کرده اید چه می نوشید ؟ شما در حقیقت دی اکسید کربن می خورید . چیزی که هیچ انسان خرد مندی خوردنش را جایز نمی شمارد . اگر یک دندان شکسته را در یک لیوان نوشابه گاز دار بیاندازید پس از 10 روز خواهید دید که دندان حل می شود . دندان و استخوان ها تنها اعضایی از بدن هستند که سالها پس از مرگ انسان به جا می مانند . حال فرض کنید که این نوشابه ها چه بر سر این معده و روده ظریف می آورند .کسانی که نوشابه گاز دار دوست دارند این بار قبل از نوشیدن کمی بیندیشند .
    مواظب باشید اسامی نوشابه هایی با طعم میوه شما را گول نزند . نوشابه های میوه ای بدون گاز غالبا کمتر از 10 در صد آبمیوه دارند در حالی که از مقادیر فراوان مواد شیرین ساز و رنگ کننده برخوردارند .
    پس نوشابه به چه دردی می خورد ؟؟؟؟

    1- تمیز کردن کاسه توالت :
    یک بطری نوشابه را در کاسه توالت ریخته و بگذارید ساعتی بماند. سپس آن را بشویید . اسید سیتریک موجود در نوشابه،لکه های ظروف چینی را از بین می برد .

    2- پاک کردن زنگ زدگی روی قشر کرومیومی سپر خودرو :
    یک آلومینیوم فویل را مچاله کرده و به نوشابه آغشته کرده و به سپر بمالید . خواهید دید که زنگ زدگی از بین می رود .

    3- تمیز کردن زنگ زدگی از زوایای باطری خودرو :
    یک بطری نوشابه را روی زوایای باطری بریزید تا زنگ زدگیها و فرسودگی را جوشانده و بیرون ریزد .

    4- برطرف کردن زنگ زدگی پیچ و مهره :
    یک پارچه را به نوشابه آغشته کرده و چند دقیقه روی پیچ یا مهره بمالید .

    5- پاک کردن چربی از لباس : یک بطری نوشابه را روی لباسهای چرب ریخته و مقداری پاک کننده هم به آن اضافه کرده و آن را شستشو دهید .

    6- همچنین نوشابه لکه های چربی را از بین برده و گرد و غبار را از روی شیشه خودرو پاک می کند .

    دوغ به جای نوشابه گاز دار …؟؟؟

    دوغ از قدیمی ترین نوشابه هایی است که سالیان دراز بر سفره ایرانی ها بوده است . این معجون سفید علی رغم آمیزه سادهاش یعنی ماست آبکی یا آب ماستکی سر شار از مواد آرامش بخش مورد نیاز بدن است . دوغ ترش به هضم غذا کمک به سزایی می کند چرا که اسید موجود در ماست ترش، موجب تسریع گوارش غذا می شود . املاح و پروتئین های دوغ باعث استحکام استخوان بندی بدن و طول عمر یاخته های عصبی و تنظیم ضربان قلب می شود . مهمتر اینکه چربی دوغ در حد متعادل است .

    دوغ گاز دار :

    اسید موجود در این دوغ، در معده گاز co2 آزاد می کند که موجب ناراحتی های گوارشی می گردد اما آسیب جدی تر این اسید آن است که با جذب کلسیم بدن کربنات کلسیم (CaCo3) تولید می کند . رسوب این ماده که در آب نامحلول است سنگ کلیه می سازد . ضمنا کاهش کلسیم بدن باعث کاهش فرایند استخوان سازی بدن می شود . که در نهایت به پوکی استخوان می انجامد . به همین خاطر دوغ های معمولی و خانگی به دوغ های گاز دار برتری دارند.
    حالا کمی بیندیشید و انتخاب کنید . منبع:آشپزکوچولو

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.