اكثر داروهاى چاقى يا لاغرى جنبه تجارى و تبليغات دارند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70552
    susan
    مشارکت کننده

    دارو تنها زمانى كه در توصيه هاى پزشكى و تغذيه اى وارد شود قابل مصرف است، اين در حالى است كه اكثر داروهاى چاقى و يا لاغرى جنبه تجارى داشته و جايگاهى در علم تغذيه ندارند.
    دكتر ستار غانمى فرد، مشاور تغذيه و رژيم در گفت وگو با ايسنا با بيان مطلب فوق اظهار كرد: اين گونه داروها اغلب از طريق تبليغات افراد را به خود جلب مى كند كه هيچ تاثيرى در مصرف كنندگان ندارد.
    وى تغذيه مناسب را رعايت الگوهاى تغذيه اى مناسب در رژيم غذايى دانست و افزود: رعايت هرم غذايى و وجود گروه هاى مختلف غذايى در تغذيه هر شخص متناسب با جنس، سن، استخوان بندى و قد مى تواند تغذيه مناسب را فراهم كند.
    دكتر غانمى فرد تصريح كرد: برخلاف ديدگاه اكثر افراد كه لاغرى را مطلوب عنوان مى كنند در بيشتر موارد زمينه ايجاد مشكلات در افراد را فراهم مى كند زيرا لاغرى نشانگر عدم تامين نيازهاى تغذيه اى افراد است كه مى تواند در آينده مشكلاتى همچون پوكى استخوان، انواع كم خونى ها و در كودكان اختلال در رشد و يادگيرى را ايجاد كند.
    وى اظهار كرد: افراد لاغر معمولا افراد حساس و زودرنجى هستند كه زود عصبى و خسته مى شوند.
    اين مشاور تغذيه در ادامه به بيمارى هاى شايع چاقى اشاره كرد و يادآور شد: بيمارى هايى همچون آرتروز، ديابت، فشار خون، سكته هاى قلبى، مغزى و واريس ريشه در چاقى دارند كه در اينگونه موارد افراد اغلب پس از بيمارى به پزشك مراجعه مى كنند در صورتى كه پيشگيرى هميشه بهترين راه است كه متاسفانه هنوز در ايران جايگاه خود را پيدا نكرده است.
    وى خاطرنشان كرد: تغذيه بايد در قالب اصول و چهارچوب خاصى باشد به طورى كه در مورد افراد چاق با نخوردن غذا نه تنها مشكل شان برطرف نمى شود بلكه هزاران مشكل از جمله مشكلات گوارشى و كم خونى وغيره ايجاد مى شود و درخصوص افراد لاغر اشتها به تنهايى كافى نيست بلكه بايد برنامه غذايى خاصى رعايت شود.
    اين مشاور تغذيه آموزش براى تغذيه مناسب را به نفع مردم و دولت دانست و تصريح كرد: با تغذيه مناسب انواع بيمارى ها كاهش يافته و در نتيجه انجام اعمال جراحى ومصرف بسيارى از داروها كاهش مى يابد.
    وى در پايان مهم ترين علل تغذيه نامناسب را بى اطلاعى مردم از روش تغذيه مناسب و مشكلات مالى عنوان كرد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.