افزايش وزن پس از ترک سيگار، ناشی از مصرف بیشتر غذا و مواد قندی نیست

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #80405
    v.fatoorechi
    مشارکت کننده

    آمار نشان می دهد که 80 درصد افرادی که سیگار را ترک می کنند، به طور متوسط 7 کیلو به وزنشان اضافه می شود. و همه افراد تصور مي‌كنند كه افزايش وزن پس از ترك سيگار، ناشي از زياده‌روي در خوردن غذاست. اما نتايج تحقيقات جديد نشان مي‌دهد كه اين افزايش وزن ربطي به خوردن شكلات و بستني پس از ترك سيگار ندارد.
    يكي از دلايلي كه سيگاري‌ها به سيگار كشيدن خود ادامه مي‌دهند، ترس آنها از افزايش وزن است.افزون بر اين، موضوع ناراحت‌كننده براي اين افراد آن است كه اين اضافه وزن مستقل از مصرف شكلات يا شيريني براي جبران نبود سيگار است.
    پژوهشگران سوئيسي به تازگي تحقيقي انجام داده‌‌اند كه نشان مي‌دهد پس از ترك سيگار، ميزان مصرف كالري‌هاي زياد نيست كه باعث افزايش وزن مي‌شود بلكه تغييراتي كه در فلور روده به وجود مي‌آيد، عامل اين پديده است. در اين تحقيق افراد سيگاري، غير سيگاري و همچنين افرادي كه به‌تازگي سيگار را ترك كرده بودند، شركت داشتند. اين پژوهشگران به مدت ۹ ماه شركت‌كنندگان را مورد بررسي قرار دادند. در اين مدت در روده سيگاري‌ها و غير سيگاري‌ها تغييراتي مشاهده نشده بود اما در همين مدت تحولات عجيبي در روده كساني ديده مي‌شد كه سيگار را ترك كرده بودند. در روده اين افراد به طور ناگهاني باكتري‌هاي بسيار زيادي ايجاد شده بود كه در روده افراد بسيار چاق نيز وجود دارد.
    در واقع اين افراد دچار افزايش وزن شدند بدون آن كه بيشتر غذا خورده باشند. باكتري‌هاي ديده شده در روده اين افراد قابليت آن را دارند كه در روده افرادي كه سيگار را ترك كرده‌اند، بيشترين بهره برداري را از مواد غذايي كنند. موثر بودن اين باكتري‌ها باعث افزايش وزن افراد و رشد چربي در قسمت كمر و شكم مي‌شود.
    اكنون پژوهشگران در حال انجام تحقيقي هستند تا بتوانند راهي براي خارج كردن اين باكتري‌هاي موثر و پركار از روده افراد بيابند.
    اما به یاد داشته باشید که ترک سیگار به مفهوم افزایش خودکار وزن نمی باشد. حتی اگر چند کیلوگرمی هم وزن شما افزایش یابد خیلی مهم نیست و حفظ جان شما و دیگران مهم تر می باشد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.