افراد چاق در معرض ریسک بالای بیماری کلیه

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #95509
    ezamani
    مشارکت کننده

    تشخیص زودهنگام بیماری مزمن کلیوی مانع از پیشرفت آن به شکل نارسایی کلیه می‌شود. متاسفانه در سال‌های اخیر نرخ ابتلا به این بیماری در سراسر جهان افزایش قابل توجهی داشته است که بخشی از آن به خاطر دمای بالای ناشی از تغییرات آب و هوا و کم آبی بدن است.

    در مطالعه جدید، محققان دانشکده پزشکی آلبرت انیشتین به رابطه بین چاقی و ابتلا به بیماری مزمن کلیوی پی برده‌اند. محققان دریافتند جدای از کم آبی و دیابت، که هر دو علت اصلی دو سوم موارد ابتلا به بیماری کلیه است، چاقی هم عامل قوی ابتلا به این بیماری است.

    دکتر مایکل ملامد، عضو تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «از آنجائی که گزینه‌های درمانی برای بیماری کلیه محدود است، پیشگیری بهترین راه حل است. هرچقدر سبک زندگی افراد جوان سالم‌تر باشد، سلامت کلیه‌ها در سنین بالا بهتر خواهد بود.»

    این تیم تحقیق، داده‌های سلامت حدود ۷۰۰۰ زن غیرباردار را با استفاده از اطلاعات بدست آمده از نظرسنجی سلامت انجام شده بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۰ بررسی کردند.

    چاقی شکمی در این افراد به صورت اندازه دور کمر ۱۰۰ سانتی متر برای مردان و ۹۰ سانتی متر برای زنان تعریف شده بود.

    یافته‌ها نشان داد ۱۶ درصد این افراد دارای میزان آلبومینوریا یا میزان بالای پروتئین آلبومین در ادرارشان بودند. وجود آلبومینوریا نشان دهنده آن است که کلیه‌های فرد به خوبی کار نمی‌کنند و ریسک ابتلا به بیماری کلیوی بالاست.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.