اشتباهاتی که سوخت و ساز بدن را کاهش می دهند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #91864
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    مصرف روزانه قهوه در حد مناسب، سوخت و ساز بدن را 5 تا 8 درصد (تقریبا 98 تا 174کالری) افزایش می دهد.

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، متابولیسم و سوخت و ساز بدن با افزایش سن کاهش می یابد، به همین دلیل به طور میانگین زنان در بزرگسالی هر سال حدود 700 گرم دچار اضافه وزن می شوند و در نهایت در دهه پنجم زندگی حدود 20 کیلوگرم اضافه وزن دارند. برای پیشگیری از چاقی در میانسالی باید سوخت و ساز بدن را در سطح بالایی حفظ کنید. در این میان ممکن است دچار اشتباه شوید از جمله:

    به اندازه کافی نمی خورید

    برای کاهش وزن باید کالری کمتری مصرف کنید اما نباید در این امر زیاده روی کنید. کاهش زیاد کالری باعث می شود که بدن روند سوخت و ساز را به شدت کاهش دهد و برای به دست آوردن انرژی شروع به شکستن و تجزیه بافت عضلانی کند تا کالری موردنیاز خود را تأمین کند. بنابراین به اندازه بخورید تا احساس گرسنگی رفع شود. برای مثال مصرف یک میان وعده سالم بین 3 وعده اصلی غذایی باعث افزایش سوخت وساز بدن می شود. با خوردن میان وعده غذایی هر 3 تا 4ساعت، احساس سیری می کنید و این امر مانع از پرخوری شما در طول روز می شود.

    کافئین مصرف نمی کنید

    کافئین، تحریک کننده سیستم عصبی است، بنابراین مصرف روزانه قهوه در حد مناسب، سوخت و ساز بدن را 5 تا 8 درصد (تقریبا 98 تا 174کالری) افزایش می دهد.

    کربوهیدرات های بدون فیبر مصرف می کنید

    با خوردن نان سبوس دار، پاستا، میوه و سبزی، میزان فیبر در بدن افزایش می یابد. مصرف فیبر می تواند چربی سوزی را 30 درصد افزایش دهد. زنانی که فیبر زیادی مصرف می کنند به مرور زمان وزنشان کاهش می یابد. سعی کنید روزی 25 گرم فیبر مصرف کنید.

    آب سرد نمی نوشید

    نوشیدن 6 فنجان آب سرد در روز می تواند روند سوخت و ساز را تا 5 درصد افزایش دهد یعنی سالی 2.5 کیلوگرم کاهش وزن. ممکن است افزایش سوخت و ساز به علت تلاش بدن برای رساندن دمای آب به دمای داخلی بدن باشد.

    پروتئین مصرف نمی کنید

    برای حفظ عضله، بدن نیاز به پروتئین دارد بنابراین در هر وعده غذایی پروتئین مصرف کنید. با مصرف پروتئین، سوخت کالری 35درصد افزایش پیدا می کند.

    میزان مصرف آهن پایین است

    مواد غذایی غنی از آهن به منظور حمل اکسیژن به عضلات برای سوخت چربی لازم است. تا زمان یائسگی، زنان هر ماه به دلیل قاعدگی آهن از دست می دهند و برای پیشگیری از خطر افت سوخت و ساز بدن، باید ذخیره آهن بدن کافی باشد. گوشت بدون چربی منبع عالی آهن است.

    کمبود ویتامین D دارید

    برای افزایش سوخت و ساز نیاز به ویتامین D است. این ویتامین را می توانید از طریق تماس مستقیم پوست بدن با آفتاب تامین کنید.

    به اندازه کافی لبنیات مصرف نمی کنید

    کمبود کلسیم می تواند باعث کند شدن روند سوخت و ساز شود. کلسیم را می توانید از طریق مصرف لبنیات مانند شیر و ماست کم چرب تامین کنید.
    سلامت نیوز: اشتباهاتی که سوخت و ساز بدن را کاهش می دهند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.