از هویج و اسفناج در سوپ کودکان استفاده نکنید!

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #80579
    Shafiei
    مشارکت کننده

    استفاده از مواد غذایی حاوی نیترات مانند هویج و اسفناج در سوپ کودکان توصیه نمی‌شود، گفت: این مواد طی باقی ماندن در سوپ به یک آنزیم خطرناک تبدیل و موجب بروز مسمومیت در کودکان می‌شوند.
    اثرات زیان بار نیترات به دو دسته مستقیم و غیرمستقیم قابل تقسیم است که اثر مستقیم آن در ترکیب با پروتئین و اسیدهای آمینه باعث ایجاد نیتروزآمین شده که خود عامل ابتلا به سرطان است و اثر غیرمستقیم آن تبدیل به نیتریت و بروز مسمومیت می‌شود.وجود نیترات زیاد در آب و غذا باعث افزایش نیتریت بزاق انسان و تخریب ویتامین A وC در بدن می‌شود.
    سبزی‌جاتی مانند هویج و اسفناج که خود حاوی نیترات هستند از این جمله‌اند از این رو بهتر است در سوپ کودکان استفاده نشوند.
    یترات موجود در این سبزیجات طی ماندن در سوپ کودکان به نیتریت تبدیل شده و این نیتریت با هموگلوبین خون کودک ترکیب و باعث تولید نوعی آنزیم خطرناک در بدن کودکان و ابتلای آنها به مسمومیت می‌شود.
    استفاده از آب فاضلاب در آبیاری کشتزارها، استفاده از کودهای شیمیایی که به طور معمول در کشور ما مصرف آن رایج است و همچنین رشد گیاه در خاک‌هایی که فاقد عنصر مولیبدن باشد از علل تجمع نیترات در گیاهان است.
    نشست فاضلاب‌های شهری و انسانی به سفره‌های آب زیرزمینی و استفاده از آب‌های آلوده به منظور استفاده‌ انسانی نیز می‌تواند موجب افزایش ورود نیتراب به آب شرب مردم شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.