از دلایل اضافه وزن کودکتان آگاه شوید

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #112795
    asma
    مشارکت کننده

    یک متخصص تغذیه هشدار داد: دانش آموزانی که صبحانه مصرف نمی‌کنند، اشتهای بیشتری برای خوردن نهار دارند و به همین دلیل وزن اضافه می‌کنند

    چرا فرزندتان اضافه وزن دارد
    برای افزایش سلامتی و بهبود کیفیت روز‌های مدرسه در دانش آموزان باید رعایت نکات تغذیه‌ای را جدی بگیرند.
    وی با تاکید بر اهمیت مصرف صبحانه، افزود: دانش آموزانی که صبحانه مصرف نمی‌کنند، در وعده ناهار به دلیل افت قند خون اشتهای بیشتری برای خوردن دارند و به دلیل خوردن بیشتر، وزن اضافه می‌کنند.
    این متخصص تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: مصرف روزانه حداقل دو میان وعده غذایی مناسب مانند میوه، نان و پنیر، نان و خیار و گوجه فرنگی و… برای دانش آموزان توصیه می‌شود.
    صرف غذا به همراه خانواده و تشویق دانش آموزان به کاهش مصرف غذا‌های غیرخانگی، مصرف بیشتر سبزی و سالاد در وعده غذایی و خودداری از مصرف غذا یا تنقلات هنگام تماشای تلویزیون از جمله مواردی است که والدین باید به آن توجه کافی داشته باشند.
    وی تصریح کرد: اضافه وزن و چاقی در دانش آموزان یکی از مهمترین عوامل خطر ساز برای فشارخون بالا، دیابت و چربی خون بالا در بزرگسالی است.
    متخصص تغذیه با اشاره به عادات غذایی غلط از جمله مصرف بی رویه فست فود‌ها، سوسیس، کالباس، همبرگر، پیتزا، سیب زمینی سرخ کرده، چیپس و … خاطرنشان کرد: غذا‌های چرب و سرخ شده، نوشابه‌های گازدار که حاوی مقدار زیادی قند هستند، شیرینی و شکلات، مصرف کم سبزی ومیوه و بی تحرکی از دلایل مهم اضافه وزن و چاقی در دانش آموزان هستند.

    منبع:سلامت سیمرغ

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.