ارتباط چای و قهوه با بیماریهای قلبی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #67795
    jafari
    مشارکت کننده

    شواهد تازه نشان می دهد که اشخاصی که در روز چندین فنجان چای یا قهوه می نوشند کمتر احتمال دارد به بیماری های قلبی مبتلا شوند. این شواهد حاصل سیزده سال مطالعه بر روی چهل هزار نفر در هلند است.
    به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از بی بی سی ، بنا بر گزارشی که بر اساس تحقیقات بنیاد قلب بریتانیا منتشر شده است ، کسانی که در روز بیش از شش فنجان چای می نوشند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی یک سوم کاهش می یابد.
    مصرف قهوه نیز تا حدودی به کاهش احتمال مبتلا شدن به ناراحتی های قلبی کمک می کند.
    خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی در کسانی که روزانه دو تا چهار فنجان قهوه می نوشند، در مقایسه با کسانی که عادت به نوشیدن قهوه ندارند، بیست در صد کمتر است.
    ولی اثر مثبت نوشیدن چای و قهوه در صورت مصرف بیش از اندازه از بین می رود.علاوه بر این کشیدن سیگار نیز تمام اثرات مثبت چای و قهوه را خنثی می کند. تصور می رود ماده فلاونوید موجود در چای، عامل اصلی در کاهش خطر ابتلا به بیمارهای قلبی است.
    ولی قهوه دارای موادی است که می تواند همزمان این خطر را کاهش یا افزایش دهد چون از یک سو قادر است به طور بالقوه، میزان کلسترول خون را بالا ببرد و در همین حال از خطر التهاب که با بیماری قلبی ارتباط داده شده، بکاهد.
    الین میسون، از بنیاد قلب بریتانیا می گوید: “مطالعات به عمل آمده تقویت کننده این فرضیه است که نوشیدن قهوه و چای در حد متعارف، برای بیشتر مردم بی ضرر است و حتی خطر ابتلا به بیماری قلبی یا مرگ در اثر این بیماری را کاهش می دهد.”
    الین میسون می افزاید: ” ولی کشیدن یک سیگار همراه با قهوه، تمام این منافع را از بین می برد. علاوه بر این بعید به نظر می رسد که نوشیدن مقدار زیادی چای در حالی که شخص ساعت ها روی صندلی راحتی لم داده و تلویزیون تماشا می کند، به محفاظت از قلب کمک چندانی بکند.” نتایج این تحقیق در نشریه پزشکی American Heart Association منتشر شده است

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.