ارتباط مصرف غذاهای چرب و ریسک ابتلا به سرطان سینه

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #95396
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    طبق نتایج یک تحقیق جدید، نوجوانانی که مقادیر زیاد چربی های اشباع شده یا میزان کم چربی های سالم غیراشباع مصرف می کنند تا ۱۵ سال بعد دارای سینه های با توده های بیشتر خواهند بود.

    به گزارش مهر، به گفته محققان دانشگاه مریلند آمریکا، هر چقدر توده های داخل سینه بیشتر باشند ریسک ابتلا به سرطان سینه افرایش خواهد یافت.

    البته محققان به این موضوع اذعان دارند که چربی های مختلف نقش های متفاوتی در تشکیل بافت سینه دارند. دوران نوجوانی مهم ترین زمان رشد بافت سینه هاست.

    جوآن دورگان، سرپرست تیم تحقیق، به همراه تیم تحقیقش، داده های مربوط به مطالعه تاثیر رژیم غذایی بر کودکان را بررسی کردند. این آزمایش بالینی از سال ۱۹۸۸ و با ثبت نام بیش از ۶۰۰ کودک در رده سنی ۸ تا ۱۰ سال آغاز شد. بیش از ۳۰۰ نفر از این شرکت کنندگان دختر بودند.

    در چندین مرحله، شرکت کنندگان در مورد جزئیات رژیم غذایی شان گزارش دادند. در ادامه روند پیگیری وضعیت این شرکت کنندگان، محققان با استفاده از اسکن MRI، تراکم سینه ۱۷۷ شرکت کننده زن در رده سنی ۲۵ تا ۲۹ سال را اندازه گیری کردند.

    محققان دریافتند مصرف بالای چربی های ناسالم و مصرف کمتر چربی های سالم در دوره نوجوانی با افزایش ریسک ایجاد سینه های پرتوده تر مرتبط است.

    طبق توصیه کارشناسان و سازمان های نظیر انجمن قلب آمریکا (AHA)، یک رژیم غذایی سالم باید حاوی حدود ۵ درصد چربی اشباع شده باشد.

    به گفته AHA چربی های سالم مربوط به گوشت گوساله، گوسفند، مرغ با پوست، کره، خامه، پنیر و سایر محصولات لبنی پرچرب یا با ۲ درصد چربی است. چربی های اشباع نشده در ماهی های چرب، آووکادو، گردو، زیتون و روغن های گیاهی مایع یافت می شود.

    زنانی که در طول دوره نوجوانی بیشترین چربی اشباع شده را مصرف کرده اند، در حدود ۱۳ درصد از کل کالری خود را از چربی اشباع بدست می آورند. طبق یافته های این مطالعه، این گروه از زنان به طورمیانگین دارای تراکم سینه ۲۱.۵ درصد هستند. در مقابل زنانی که حداقل چربی اشباع را مصرف کرده و در حدود ۸ درصد از کالری خود را از این طریق تامین می کنند، ۱۶.۴ درصد دارای تراکم سینه هستند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.