ارتباط قند فروکتوز با دیابت نوع ۲

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87721
    ezamani
    مشارکت کننده

    [align=justify]محققان توصیه می کنند به جای مصرف غذاهای فرآوری شده ای که دارای سطوح بالایی از قند فروکتوز و قند افزودنی هستند مردم از سبزیجات و میوه های طبیعی استفاده کنند.

    مطالعات جدید نشان می دهد قند فروکتوز عامل اصلی اپیدمی شدن دیابت نوع دوم می باشد.طبق دستورالعمل های غذایی مراکز دارویی افراد می توانند روزانه به میزان ۲۵ درصد از کالری مورد نیاز بدن خود را از قندهای افزودنی دریافت کنند. این درحالیست که قندهای افزودنی نظیر ساکارز و فروکتوز در شربت ذرت می تواند خطر ابتلا به دیابت و بیماریهای متابولیک را افزایش داده که این بیماری ها نیز در بروز ناراحتی های های قلبی- عروقی موثر هستند.

    در آمریکا از هر ۱۱ تن یک نفر به دیابت نوع دوم مبتلا است (۲۹ میلیون نفر) و در جریان سال های اخیر به میزان بیش از دو برابر بر مبتلایان به دیابت نوع دوم در سطح جهانی افزوده شده است.

    نتایج چندین تحقیق نشان می دهد مصرف زیاد فروکتوز می تواند باعث بروز سندروم مقاومت به انسولین شده و عملکرد متابولیسم (سوخت و ساز) بدن را نیز دچار مشکل سازد.

    در مقایسه با قند و نشاسته، مصرف فروکتوز و ساکاروز –ترکیبی از فروکتوز و قند- باعث افزایش سطح انسولین و گلوکوز در بدن می شود.

    نتایج آزمایشات اخیر نشان می دهد استفاده از ساکارز به جای نشاسته ای که تنها حاوی گلوکوز است می تواند خطر ابتلا به فشار خون و کلسترول بالا را فزایش دهد. احتمال ابتلا به فشار خون و کلسترول بالا با مصرف بیش از حد فروکتوز افزودنی بالاتر می رود.

    میزان فروکتوز و قند افزودنی که در حال حاضر مصرف می شود باعث بدتر شدن وضعیت اپیدمی دیابت نوع دوم شده است.

    طبق توصیه های سازمان بهداشت جهانی افراد تنها باید ۱۰ درصد از کالری روزانه خود را از قندهای افزودنی دریافت کنند. [/align]

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.