ارتباط اضافه‌وزن و سرطان مغز

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #91490
    m.adibian
    مشارکت کننده

    وزن و میزان فعالیت بدنی بنابر یک تحقیق جدید ممکن است ریسک انواع خاصی از سرطان مغز را تحت تأثیر قرار دهند.

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه، اضافه‌وزن با ریسک بیشتر نوعی سرطان مغز به نام مننژیوما ارتباط داده شد. بنابر یافته‌های مطالعه چاقی ریسک مننژیوما را تا 54 درصد و اضافه‌وزن آن را تا 21 درصد بالا می‌برد.

    از طرف دیگر، به گفتهٔ محققان آن‌هایی که از نظر جسمانی فعال هستند، تا 27 درصد کمتر در معرض خطر مننژیوما هستند.

    گوندولا بهرنس، از دپارتمان پزشکی پیشگیری و اپیدمیولوژی دانشگاه ریجنزبرگ آلمان گفت: «عوامل محافظت‌کنندهٔ بسیار کمی برای این نوع تومورها شناخته شده است. بنابر مطالعهٔ ما، کاهش اضافه‌وزن و در پیش گرفتن یک سبک زندگی فعال ممکن است به پیشگیری از مننژیوما کمک کند.»

    مطالعه جز این دریافت که سنگین‌تر بودن با یک نوع دیگر از سرطان مغز به نام گلیوما رابطه ندارد. و گرچه پیوند ضعیفی بین فعالیت بدنی بیشتر و ریسک پایین‌تر گلیوما برقرار است، به زعم محققان این یافته از نظر آماری معنی‌دار نیست.

    اگرچه این مطالعه توانست که رابطه‌ای را بین وزن و فعالیت بدنی و ریسک مننژیوما نشان دهد، برای اثبات یک رابطهٔ علت و معلولی طراحی نشده بود.

    یافته‌ها 16 سپتامبر به صورت آنلاین منتشر شدند.

    بنابر اطلاعات زمینه‌ای موجود در مطالعه، مننژیوما و گلیوما شایع‌ترین انواع تومورهای مغزی در بالغین هستند. با این حال، این تومورها کماکان نادرند.

    سالانه حدود پنج تا هشت نفر از هر صد هزار نفر با مننژیوما تشخیص داده می‌شوند. به گفتهٔ محققان این آمار برای گلیوما حدود 5 تا 7 نفر در هر صدهزار نفر است.

    پنج سال پس از تشخیص، 63 درصد افراد مبتلا به مننژیوما همچنان زنده خواهند بود. گلیوما اما بسیار کشنده‌تر است و میزان زنده‌ماندن بعد از پنج سال، به گزارش این مطالعه، فقط 4 درصد می‌باشد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.