اثر فلفل قرمز بر افزایش سوخت وساز

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #80202
    Shafiei
    مشارکت کننده

    براساس یک تحقیق جدید مصرف فلفل تند می تواند در کاهش وزن بسیار مفید باشد. همچنین تحقیقات اخیر نشان می دهد، مصرف فلفل قرمز یا فلفل تند با کاهش ناراحتی های مفصلی و آرتروز رابطه مستقیمی دارد. براساس تحقیقاتی که توسط دانشمندان دانشگاه «اوکلاهاما» در آمریکا صورت گرفت، این موضوع مشخص شد که مصرف روزانه یک حب قرص و یا دو گیاه فلفل قرمز تند می تواند به راحتی و به سرعت باعث کاهش وزن فرد شود؛ به طوری که مصرف این گیاه و یا یک حب قرص از آن به میزان ۸۰ دقیقه پیاده روی از وزن کم می کند.در این تحقیق همچنین به این موضوع اشاره شده است که مصرف این قرص و یا خوردن یک یا دو گیاه فلفل قرمز در روز برای افرادی که وقتی برای ورزش و یا پیاده روی ندارند، بسیار مفید است.

    تحقیقات دیگری هم که سالیان متمادی است بر روی فلفل قرمز تند و مشتقات آن صورت می گیرد، نشان از این موضوع دارد که مصرف این ماده یکی از راه های طبیعی در کاهش وزن و لاغر شدن است. همچنین فلفل قرمز در لاغر شدن، کنترل وزن و سریع تر شدن فعالیت های بدنی بسیار مفید است. امروزه باور غلطی که فلفل قرمز و فلفل تند باعث ایجاد زخم معده یا تحریک آن می شوند، کاملا رد شده و فواید این ماده غذایی از مضرات آن پیشی گرفته است. تحقیقات جدید بر ساختار این ماده غذایی و چگونگی عملکرد آن در سیستم بدن نشان داده، استفاده از فلفل تند می تواند کمک بزرگی به کاهش وزن بکند.

    جالب است بدانید نوعی عصاره که از فلفل تند گرفته می شود در درمان بسیاری از امراض پوستی مانند رفع التهاب و برافروختگی پوست، رفع لک و انواع کک و مک موثر است. فلفل تند دارای خواص ضدسرطانی است. انواع اکسیدان موجود در این ماده غذایی در مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن نقش چشمگیری دارند. همچنین فلفل چیلی یا فلفل تند در جلوگیری از رشد سلول ها موثر است.

    قطعا همه افرادی که رژیم غذایی خاصی را دنبال می کنند با شنیدن اینکه قرص های لاغری جدید حاوی ترکیب DCT وارد بازار شده، خیلی خوشحال می شوند. ترکیبات این قرص ها مواد موجود در فلفل قرمز تند است که باعث افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه کاهش وزن می شود. با نوش جان کردن فلفل تند، احساس گرما و آتش گرفتن می کنید. علت این است که کاپساسین موجود در فلفل باعث ترشح آدرنالین می شود؛ این هورمون در بالا رفتن دمای بدن نقش موثری دارد. بالا رفتن دمای بدن متابولیسم را افزایش می دهد که در بسیاری افراد، باعث عرق کردن هم می شود. پس از اینکه این حالت به وجود آمد، بدن کالری بیشتری می سوزاند و فرد لاغر می شود. قطعا فلفل بدون هیچ دلیلی تند نیست؛ تندی آن هم علتی دارد! این ماده غذایی، حاوی کالری بسیار کمی است، به همین خاطر مهمان تمام بشقاب های رژیمی است. فلفل تند برای درمان افراد مبتلا به آرتروز نیز موثر است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.