آیا پوست بادمجان خوردنی است؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #94838
    m.jarahzadeh
    مشارکت کننده

    وقتی قصد خرید بادمجان دارید؛ مطمئن شوید پوست آن نرم، تمیز و براق با کلاهکی به رنگ سبز باشد. نقاط تیره ممکن است نشانه‌ی فساد آن باشد.

    پوست بادمجان را می‌توان خورد. بله درست است؛ این قسمت از بادمجان هم خوردنی است. برخی افراد برای تزئین غذاهایشان بخشی از پوست بادمجان را می‌‌گیرند و بخشی را باقی می‌گذارند. اگر مایل هستید که پوست بادمجان را نگه دارید با خیال آسوده این کار را بکنید.

    پژوهش‌های انجام شده بر روی بادمجان، پوست آن و میزان ماده‌ی مغذی آنتوسیانین نشان می‌دهد که پوست بادمجان غنی از این آنتی اکسیدان به نام ناسونین است. ناسونین آنتی‌اکسیدانی قوی و جاذب رادیکال‌های آزاد است و پژوهش‌ها اثر مؤثر آن را بر حفاظت از غشای سلولی تأیید کرده است.

    پوست بادمجان شکم پر

    همچنین، در مطالعاتی که بر روی حیوانات انجام شده، ناسونین را برای حفاظت از چربی‌ها در غشای سلولی مغز آن‌ها ضروری می‌دانند. غشای سلولی از لیپیدها (چربی) تشکیل شده و مسئول حفاظت سلول از آسیب رادیکال‌های آزاد هستند و به مواد مغذی اجازه می‌دهند که بیایند و بروند و در واقع دستورات را از مولکول‌های پیام رسان دریافت می‌کنند و به سلول می‌گویند در آن زمان چه کاری باید انجام شود.

    بهترین زمان مصرف پوست بادمجان چه وقت است؟

    بهترین زمان دقیقاً وقتی است که بادمجان تازه و پوست آن نیز شاداب و جوان است. بادمجان‌های پیرتر و درشت‌تر، رنگشان تیره‌تر و تلخی بیشتری دارند و مناسب مصرف نیستند. به همین دلیل است که بادمجان‌های رسیده‌تر و پیرتر را باید پیش از مصرف حتماً پوست کَند؛ در غیر این صورت باید فرآیند تلخی گرفتن حتماً انجام شود.

    ارزش غذایی بادمجان و پوست آن

    بادمجان دارای تعدادی از ریزمغذی‌ها است و کالری اندکی دارد؛ و برای افرادی که رژیم غذایی کم کالری را رعایت می‌کنند، گزینه‌ی مناسبی است.

    یک فنجان بادمجان خام حاوی 188 میلی‌گرم پتاسیم، 7 میلی‌گرم کلسیم، 11 میلی‌گرم منیزیم، 18 میلی‌گرم فولات، دو و نیم گرم فیبر غذایی است. پس اگر مایل بودید پوست آن را هم نگه داشته و مصرف کنید در واقع فیبر بیشتری به بدنتان خواهید رساند.

    انتخاب بادمجان

    وقتی قصد خرید بادمجان دارید؛ مطمئن شوید پوست آن نرم، تمیز و براق با کلاهکی به رنگ سبز باشد. نقاط تیره ممکن است نشانه ی فساد آن باشد. بادمجان های کوچک را انتخاب کنید تا پوست آن تلخی کمتری داشته باشد؛ اما اگر مایلید بدون پوست آن را مصرف کنید بهتراست تا زمان مصرف پوست آن باقی بماند؛ در ضمن سر بادمجان را نبُرید، مگر این که بخواهید آن را در فریزر نگهداری کنید. لازم است بگوییم ماندگاری بادمجان در فریزر شش ماه است.

    بادمجان سفید

    مدتی است که بادمجان‌هایی به رنگ سفید در برخی از میوه و سبزی فروشی‌ها به فروش می‌رسد. به لحاظ اندازه، بادمجان سفید، کوچک‌تر از نوع معمولی بادمجان‌ها است و حالت لطیف یا کرمی‌تری نسبت به بادمجان معمولی دارد؛ اما در عوض پوستی ضخیم‌تر داشته که پوست کندن آن را ضروری می‌کند.

    بادمجان سفید

    غذاهایی با پوست بادمجان

    اگر مایل بودید پوست بادمجان‌ها را باقی بگذارید و از آن‌ها در تهیه‌ی غذا استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم برای زیبایی بیشتر غذا، به صورت نواری پوست آن را جدا کنید؛ به این ترتیب که یک نوار از پوست بادمجان را باقی بگذارید و یک نوار را پوست بگیرید.

    با توجه به این که بسیاری از افراد اين روزها در حال تهیه‌ی ترشی های گوناگون و رنگارنگ هستند، توصیه می کنیم، ترشی پوست بادمجان را امتحان کنید. ترشی پوست بادمجان دقیقاً مانند ترشی بادمجان است و تفاوتی ندارد. همچنین می‌توانید از بادمجان‌هایی در تهیه‌ی ترشی استفاده کنید که پوست آن‌ها را جدا نکرده‌اید.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.