آیا نوشیدن زیاد آب برای لاغری درست است؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #92222
    m.jarahzadeh
    مشارکت کننده

    • سم زدایی از سلولها و شستن مواد زایید آنها
    • کمک به فرستادن و گرفتن پیامها در بدن
    • شستشوی چشم
    • رقیق کردن خون و ترشحات غدد لنفاوی
    • تولید بذاق دهان، عرق، خون، و دیگر ترشحات بدن

    ما بدون آب بیمار می شوید، دچار پیری زودرس شده،و حتی می میریم. حالا که با فواید آب آشنا شدید، احتمالا با خود می گویید که راه حل آن آسان است و یک لیوان آب برمی دارید و می نوشید. اما قضیه به این سادگی نیست، و نوشیدن آب مراتبی دارد که بهتر است آنرا بدانید. این ها اشتباه هایی است که ممکن است شما انجام می دهید:

    1- نوشیدن آب فراوان هنگام بیدار شدن از خواب

    ممکن است شنیده باشید که بهترین راه برای کم کردن وزن خوردن آب زیاد صبح هنگام، بعد از بیدار شدن از خواب باشد. بعضی ها حتی 2 لیتر آب می نوشند. اما خوردن آب زیاد باعث رقیق شدن اسید معده می شود و آنرا روانه روده می کند. این موجب التهاب و مختل شدن کار آنزیمهای معده برای هضم مواد قندی می شود. از خوردن آب سرد خودداری کرده و یک لیوان آب برای جبران آب از دست رفته شما کافی است.

    2- آب نخوردن قبل از خواب

    احتمالا نمی خواهید با خوردن آب قبل از خواب، در طول شب بیدار شوید و به دستشویی بروید. اما یک لیوان آب برای کاستن از احتمال حمله قلبی و سکته لازم است. انتخاب با شماست.

    3- نوشیدن آب در حین خوردن غذا

    توصیه نمی شود که در حین خوردن غذا آب زیادی بنوشید، به خصوص آب سرد. خوردن یک لیوان کوچک (150 میلی لیتر) آب ولرم به هضم غذا کمک می کند. خوردن آب به بلع غذا کمک کرده و آنرا راحت به معده می فرستد.

    4- نوشیدن 8 لیوان آب در روز

    نوشیدن این مقدار آب برای همه نیست. میزان آب مورد نیاز شما به اندازه بدن، کارکرد کلیه ها، سوخت و ساز بدن، و میزان فعالیت شما بستگی دارد. درست آن است که، اگر فعالیت شدیدی نمی کنید، هر دوساعت یک لیوان آب بنوشید تا سموم بدن دفع شوند.

    5- نوشیدن آب برای سیر شدن

    بعضی ها آب زیاد می نوشند تا جلوی گرسنگی و زیاد غذا خوردن خود را بگیرند. این کار ممکن است باعث بیماری شود. به اندازه کافی آب بخورید، و یادتان نرود که تنقلات و غذای خود را نیز بخورید.

    عده ای آب فیلتر شده می نوشند. فیلتر کردن آب هم چیزهای بد و هم مواد خوب آب را جدا می کند. بجای نوشیدن آب فیلتر شده، کمی اکسیژن و نمک دریایی به آن اضافه کنید.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.