آیا مصرف شربت ذرت اشتهای ما را باز میکند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87375
    s.farzi
    مشارکت کننده

    فروکتوز نوعی قند است از که در خیلی از میوه ها و سایر خوراکیها وجود دارد. در صنعت این ماده را از نشاسته ذرت بدست می آورند و از آن نوعی شربت درست میکنند که برای شیرین کردن انواع شیرینی ها و نوشابه ها مصرف میکنند. اکنون پژوهشگران کشف کردند که مصرف این ماده میتواند سبب باز شدن اشتها و در نتیجه اضافه وزن می شود

    بدن انسان کربوهیدرات هایی که بطور مثال در غلات وجود دارند را به قندی به نام گلوکز تبدیل کرده و از آن به عنوان سوخت اصلی بدن استفاده میکند. محققین میگویند وقتی زیاد میخوریم گلوکز خون ما بالا میرود و این ماده با سرکوب کردن قسمت اشتها در مغز ما در هیپوتالاموس را از بیشتر خوردن منع میکند ولی فروکتوز کمتر از گلوکز فعالیت قسمت اشتها در مغز را سرکوب میکند.

    این بدان معنی است که وقتی شما شیرینی یا نوشابه ای میخورید که برای شیرین کردن آن از شربت ذرت استفاده کرده اند مغز شما دیرتر متوجه سیری میشود و شما همچنان به خوردن ادامه میدهید.

    در تحقیقی که انجام شده است 24 نفر با سنین بین 25-16 سال تحت آزمایشات گرسنگی قرار گرفتند. به همه این افراد نوشیدنی هایی داده شد که با گلوکز یا فروکتوز شیرین شده بود سپس از آنها خواسته شد تا به تصاویری از خوراکی ها تماشا کنند و بگویند که با دیدن آنها به چه میزان احساس گرسنگی میکنند. همزمان از مغز آنها ام آر آی تهیه میشد نا فعالیت مرکز گرسنگی مغز آنها تحت نظر باشد.

    مطالعه نشان داد که آنهایی که از نوشیدنی های حاوی فروکتوز استفاده کرده بودند بیشتر احساس گرسنگی میکردند تا آنهایی که از گلوکز استفاده کرده بودند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.