آیا دچار ریزش مو هستید؟ پس حتما این مطلب را بخوانید

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #68571
    n.fazel
    مشارکت کننده

    ریزش مو بی تردید یکی از وحشتناک ترین مشکلات زیبایی است که در زنان و مردان رخ می دهد. البته این مشکل بیشتر گریبانگیر مردان می شود. سالانه هزینه های زیادی صرف خرید محصولات زیبایی مخصوص مو و عمل های جراحی کاشت مو می شود. اما آیا نوع تغذیه هم می تواند با ریزش مو مرتبط باشد؟
    در الگوی مردانه ریزش مو ، اغلب عامل وراثت نقش دارد که نمی شود کاری برای ان انجام داد. اما به هر حال شما می توانید با داشتن تغذیه مناسب از ضعیف و نازک شدن موها و رشد کم آنها که به دلیل کمبود مواد مغذی رخ می دهد پیشگیری کنید.
    5 ماده غذایی برتر برای پیشگیری از ریزش مو:

    1. میوه ها و سبزیجات به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها: میوه ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها و املاح مختلف هستد مثل ویتامین c که یک ماده ضروری در ساخت کلاژن است. کلاژن یک بافت ارتباطی است که به موهای شما شکل می دهد.

    2. غلات سبوس دار به دلیل وجود فیبرهای نامحلول: فیبر نامحلول برا ی مقابله با مقاومت به انسولین که در بعضی از مطالعات با طاسی مردانه مرتبط بوده است مفید می باشد. به علاوه این غلات منبع خوبی از ویتامین B6 هستند و اگر با اسید فولیک هم غنی شده باشند بهتر است. زیرا این دو ویتامین برای تامین اکسیژن و خونرسانی به فولیکول موها مفیدند.

    3. لبنیات به دلیل ویتامین A: بیشتر ساختمان مو از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده است. بنابراین تعجبی ندارد که پروتئین محصولات لبنی در رشد موها موثر باشد. اغلب شیرهای مایع با ویتامین A هم غنی شده اند که می توانند از ریزش مویی که به دلیل کمبود ویتامین A رخ می دهد پیشگیری کنند.

    4. گوشت به دلیل وجود روی: گوشت نه تنها منبعی از پروتئین با کیفیت بالاست بلکه حاوی ویتامین های گروه B مثل B6 . B12 و بیوتین هم می باشد. همچنین منبع بسیار خوب آهن و روی است که برای ریزش موی مرتبط با کمبود املاح مفید است.

    5. آب: مصرف کافی مایعات می تواند به انتقال موادمغذی در بدن کمک کند همچنین موهای شما را هیدراته و محکم می کند. اما حواستان باشد که از مصرف سودا و نوشابه بپرهیزید.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.