آیا افسردگی چاقی می آورد؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #77913
    madjd
    مدیرکل

    افسردگی! این حالت دل آزار مدرن! همه ما لحظه هایی را داریم که در لاک خودمان فرومی رویم و دچار افسردگی می شویم. حتماً شما هم تصدیق می کنید که این روزها کمتر کسی را می توان پیدا کرد که همیشه شاد و خندان باشد.متأسفانه افسردگی مشکلات زیادی برای جسم و روح ما به بار می آورد.
    در اینجا می خواهیم بدانیم آیا این حالت روحی باعث چاقی هم می شود یا خیر؟ با ما همراه باشید.آیا افسردگی و چاقی جفت هم هستند؟ معمولاً زمانی که بر خلاف میل یا انتظارمان چند کیلو چاق می شویم باعث می شود خلقمان تنگ شود و دچار ناراحتی شویم. اما سوال اینجاست آیا عکس این مساله هم صادق است؟
    یعنی زمانی که دچار افسردگی و ناراحتی هستیم مقابله با اضافه وزن دشوار می شود؟باید بدانید که وضعیت روحی بیشتر افراد با عادت های غذایی شان در ارتباط مستقیم است. برای همین هم جای تعجب زیادی نیست اگر بگوییم که عوامل عاطفی و احساسی نقش مهمی در اضافه وزن و چاقی دارد.
    پژوهش ها چه می گویند؟
    محققان معتقدند که چاقی و مشکلات روحی و روانی در هم تنیده هستند. نتایج یک پژوهش جدید که روی ۵۰۰۰ زن و مرد جوان و به مدت ۲۰ سال انجام گرفت نشان می دهد که ارتباط زیادی بین چاق شدن و افسردگی وجود دارد. در این مدت بیست ساله، همه شرکت کننده ها چه آنها که افسرده بودند یا نه چند کیلو چاق تر شدند اما محققان مشاهده کردند افرادی که از افسردگی رنج می بردند چاق تر از حد معمول شدند (به خصوص از ناحیه شکم). در عوض بررسی ها نشان داد عکس این مساله صادق نیست.
    یعنی اینکه مردها و زن هایی که در شروع پژوهش دچار اضافه وزن بودند علائم افسردگی از خود بروز ندادند با وجود این که آنها هم در طول این مدت چاق تر شدند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.