آنچه در مورد خوراکی ها نمی دانید

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #72926
    m.abolfathi
    مشارکت کننده

    [align=right]آیا می دانید که عسل هیچ گاه فاسد نمی شود و یا این که چگونه می تواند با یک ظرف آب به تازگی تخم مرغ پی ببریم؟ برای رسیدن به پاسخ به شما توصیه می کنیم این مطلب را مطالعه کنید.

    جهان خوراکی ها پر از ماجراها، دستورات غذایی عجیب و حقایقی جالب است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با حقایقی جالب در مورد جهان خوراکی ها آشنا کنیم.

    چای کره
    بله، اشتباه نکرده اید. چای کره نیز در دنیا وجود دارد. در منطقه تبت در چین این چای در حجم بسیار زیادی و در حدود 50 تا 60 فنجان در هر روز توسط یک نفر نوشیده می شود . برای درست کردن این گونه نوشیدنی، چای خشک چینی به مدت نصف روز می جوشد و سپس نمک ، جوش شیرین و کره ترشیده به آن اضافه می شود. این چای دارای طعم بسیار متفاوتی است و شبیه به هیچ کدام از چای هایی که تاکنون نوشیده اید خواهد بود.

    شکلات داغ
    به نظر شما این نوشیدنی خوش طعم و گوارا که امروزه بیشتر در کافی شاپ ها سرو می شود چند سال قدمت دارد؟ باید گفت که این گونه از نوشیدنی که از ترکیب شیر و پودر کاکائو درست می شود اولین بار در میان اقوام مایا در آمریکا لاتین در قرن 5 قبل از میلاد باز می گردد. در زمان مایاها این نوشیدنی به صورت سرد و با ترکیب فلفل و ذرت مصرف می شده است. پس از انتقال پودر کاکائو به سایر نقاط جهان این ماده به اشکال دیگری مورد استفاده قرار گرفت.

    تاریخچه نامشخص “دونات”
    این شیرینی های گرد و خوشمزه دارای تاریخچه ای مبهم هستند. کسی به درستی نمی داند که از چه زمانی “دونات ها” پخته شده اند. دوناتها به صورت سنتی به صورت کروی در کشور انگلستان پخته می شدند و سپس درون آنها با مربا پر می شده است. مشخص نیست که برای اولین چه کسی در زمانی برای اولین بار این شیرینی را پخته است. اما نوع گرد آن که وسط آن سوراخ است درسال 1847 در آمریکا طبخ شده است.

    طعم یکسان سیب، پیاز و سیب زمینی
    بر اساس تحقیقات موجود در صورتی که راه بینی شما بسته شود و بوی خاص این سه گونه به مشام شما نرسد شما تصور می کنید که یک چیز می خورید. این سه گیاه دارای خواصی مشترک هستند و زمانی که شما بدون حس بویایی به خوردن این مواد بپردازید نمی توانید آن ها را از هم تشخیص دهید.

    تشخیص تخم مرغ تازه
    روش های زیادی برای تشخیص دادن تازگی تخم مرغ وجود دارد. اما در اینجا شما را با روشی با کمک یک ظرف آب آشنا می کنیم. برای این آزمایش تخم مرغ مورد نظر خود را در یک ظرف آب رها کنید. اگر تخم مرغ مورد نظر شما تازه باشد به ته ظرف رفته و در آنجا باقی می ماند. اما تخم مرغ های که اصطلاحا کهنه هستند به روی سطح آب می آیند . فراموش نکنید که رنگ سفید پوسته تخم مرغ های تازه بسیار شفاف تر و استحکام پوسته آنها نیز محکم تر است.

    عسل
    آیا می دانید که عسل ماده غذایی فساد ناپذیری است؟ این ماده غذایی هیچ گاه شکل اصلی خود را از دست نداده و همیشه به یک شکل باقی می ماند. یکی از باستان شناسان در یکی از هرم های مصر توانسته بود ظرفی عسل با قدمت 3300 سال را کشف کند. نکته عجیب این که این ماده همچنان وضعیت اولیه خود را حفظ کرده بود. برای هزاران سال عسل به عنوان یکی از اصلی ترین شیرین کننده ها در جهان به کار می رود.[/align]

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.