آلودگی هوا با بروز سرطان مرتبط است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87656
    ezamani
    مشارکت کننده

    [align=justify]کارشناسان سلامت، آلودگی را به عنوان عامل مهم مرگ و میر در کشورهای در حال توسعه شناسایی کرده‌اند.

    در سال 2012 میلادی آلودگی در شکل‌های مختلف از جمله آلودگی خاک، آب و هوای آلوده در محیط‌های سرپوشیده و فضاهای باز، همگی عامل مهم مرگ هشت میلیون و 400 هزار نفر به طور عمده در کشورهای در حال توسعه بوده و آلودگی به عنوان قاتل خاموش میلیون‌ها نفردر کشورهای فقیر شناسایی شد. این آمار تلفات انسانی تقریبا سه برابر بیش از مرگ و میرهای ناشی از مالاریا، ایدز و سل در مجموع بوده است.

    بنابراین آمار، آلودگی در سراسر دنیا جان هشت میلیون و 400 هزار نفر را در سال 2012 گرفت که عامل یک مورد از هر هفت مورد مرگ در جهان بوده است. از سوی دیگر مطالعات نشان می‌دهد که 94 درصد از بار این آلودگی را کشورهای کم‌درآمد به دوش کشیده‌اند چرا که کمترین امکانات، تجهیزات و فناوری‌ها را برای مقابله با این مشکل دارند.

    در این گزارش همچنین تاکید شد از بین انواع آلودگی که این آمار تلفات را در پی دارند، آلودگی هوا اصلی‌ترین نوع آلودگی است که منجر به افزایش مرگ و میرها در کشورهای در حال توسعه شده است.

    کارشناسان هشدار داده‌اند که انواع سرطان‌ها، سکته مغزی، حمله قلبی و بیماری‌های قلبی و تنفسی تنها شماری از پیامدهای مرگبار قرار گرفتن در معرض آلودگی‌های محیطی هستند.[/align]

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.