آش بهترین جایگزین برای فست فودها است

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #91156
    m.jarahzadeh
    مشارکت کننده

    ناصر نادری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ماشینی شدن زندگی و تاکید پزشکان بر حفظ سلامتی، آش یکی از غذاهای سرشار از آنتی اکسیدانی است که برای سلامتی فواید بسیاری دارد.
    وی یادآورشد: مردم با توجه به بالا رفتن سرعت در زندگی، گرایش بسیاری به فست فودها که سرشار از مواد نگه دارنده و برای سلامتی مضر هستند، پیدا کرده اند.
    نادری اظهار کرد: آش به عنوان غذایی که علاوه بر داشتن فواید بسیار برای سلامتی، خاصیت درمانی بالایی نیز دارد می تواند به عنوان جایگزین برای فست فودی عمل کند.
    وی بااشاره به برگزاری جشنواره آش ایرانی در زنجان گفت: با فرا رسیدن فصل اردیبهشت و خرداد، در کوهستان های این استان می توان شاهد رویش انواع تره های کوهی که سرشار از خاصیت درمانی و آنتی اکسیدان هستند، بود.
    وی با بیان اینکه تنها نقطه ضعف جشنواره آش زمان برگزاری آن است، خاطرنشان کرد: این جشنواره باید در فصل رویش تره های کوهی برگزار می شد که شرکت کنندگان می توانستند از این مواد برای بهتر شدن خاصیت آش خود استفاده کنند.
    نادری ادامه داد: در مجموع جشنواره آش هر ساله شاهد بهبود کیفیت و ارتقای سطح است و این موضوع نقطه مثبت ارزشمندی برای آن محسوب می شود.
    این داور زنجانی جشنواره آش ایرانی آش را از غذاهای سنتی و مهم کشور عنوان کرد و گفت: به تعداد قومیت ها و فرهنگ های موجود در کشور و متناسب با منطقه جغرافیایی در کشور تنوع آش وجود دارد.
    وی افزود: مردم ایران به مناسبت های مختلف، آش های متنوع و گوناگونی می پزند و این غذا جایگاه خاصی در فرهنگ آنان دارد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.