آجیل های مغزشده زودفاسد می شوند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #79275
    neda.mousavi
    مشارکت کننده

    مزیت اصلی آجیل‌های مغز شده آن است که زحمت پوست کندن ندارد و سبب بروز مشکلاتی در بهداشت دهان و دندان نمی‌شود، اما باید بدانید یک نعلبکی آجیل مغز شده 600 کالری یعنی معادل دو بشقاب برنج کالری دارد و به دلیل سادگی در مصرف، بیشتر خورده می‌شود. از طرفی پوست، پوششی مناسب برای پیشگیری از آلودگی‌های دیگری است که ممکن است ایجاد شود. در نتیجه آجیل مغز شده نه تنها در تماس مستقیم با گرد و غبار هوا و میکروب‌های بیماری‌زا قرار دارد بلکه اگر تحت عملیات پررطوبت پوست گیری یا در محیط مرطوب نگهداری شود، خیلی زودتر فاسد شده و آلوده به سم خطرناک آفلاتوکسین می‌شود؛ کپکی میکروسکوپی که با ترشح سم، بدون شک با تضعیف سیستم ایمنی بدن باعث سرطان کبد شده و خطر سقط جنین و عقب‌افتادگی ذهنی را افزایش می‌دهد.

    اما سۆالی که خیلی از خانواده‌ها می‌پرسند آن که آجیل چگونه پوست کنده می‌شود و چرا سطح برخی مغزها چرب است؟ بیشتر مغزها در کارخانه و با دستگاه‌های خاصی به سادگی پوست کنده می‌شود. البته طی این فرآیند، شکستگی و دورریزی زیاد است که به کمک فشار هوا از مغزهای سالم جدا و در نهایت محصول الک می‌شود. سطح این مغزها در موقع برشته شدن به طور عمده با روغن چرب می‌شود تا نمک، فلفل و دیگر افزودنی‌ها به راحتی به آن بچسبد. این مغزها در مقایسه با انواعی که به روغن آغشته نشده است، فسادپذیری بیشتری داشته و اگر در برابر گرما و نور آفتاب قرار گیرد، سریع اکسید و در نهایت تند و غیرقابل مصرف می‌شود.

    این را هم بدانید برای افزایش مدت نگهداری و طعم‌دهی، میزان استفاده از فلفل یا نمک به کار رفته در این مغزها چند برابر بوده و مصرف آن برای مبتلایان به بیماری‌های گوارشی و قلبی عروقی، افراد با فشار خون بالا و کودکان زیر سه سال توصیه نمی‌شود.

    سیده ندا موسوی، دانشجوی دکترای تخصصی علوم تغذیه

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.