آب کرفس و لاغری و ….

در حال نمایش 9 نوشته (از کل 9)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69480
    azy
    مشارکت کننده

    پزشكان در طب قدیم، از آب كرفس برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌كردند.آب کرفس دارای ویتامین ها و خواص بسیاری است ،آیا از این خواص اطلاعی دارید ؟

    * پایین آوردن فشارخون، آسان‌كننده هضم، مقابله با سرطان و… از جمله خواص آب كرفس است.

    * برگ‌های این گیاه، دارای ویتامین A فراوانی است و ساقه‌های آن سرشار از ویتامین‌های B1,B2,B6 و C و نیز مقادیر زیادی پتاسیم، اسیدفولیك، كلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، سدیم و اسید آمینه است.

    برخی از خواص آب كرفس:
    * با سرطان مقابله می‌كند: طبق یافته‌های محققان در دانشگاه نیوجرسی، كرفس دارای تركیباتی است كه از پخش سلول‌های سرطانی پیشگیری و دارای تركیبی به نام استیلنیكس است كه رشد سلول‌های تومور را متوقف می‌كند .

    * سطح كلسترول را كاهش می‌دهد: تحقیقات نشان داده‌اند كه وجود تركیب شیمیایی در كرفس، به نام “بوتیل فتالید” باعث كاهش سطح كلسترول بد و زیانبارخون می‌شود.

    * به هضم غذا كمك می‌كند: طی زمان آبگیری، مواد مغذی خاصی در فیبر این گیاه آزاد می‌شود كه به اجابت مزاج كمك می‌كند و به این ترتیب از آب كرفس می‌توان به عنوان یك ملین طبیعی و ضد یبوست استفاده كرد.

    * ادرار آور است: پتاسیم و سدیم موجود در آب كرفس تنظیم كننده‌های قوی مایعات بدن هستند و به تولید ادرار كمك می‌كنند و بدن را از وجود مایعات اضافی خلاص می‌كنند.

    ضدالتهاب است: آب این گیاه در موارد التهاب مفاصل و انقباض عضلانی ماهیچه استفاده می‌شود و همچنین سختی التهابات در بیماری‌هایی مانند آسم و آرتروز را كاهش می‌دهد.

    فشارخون را كاهش می‌دهد: تحقیقات نشان می‌دهد مصرف روزانه آب كرفس به مدت یك هفته، تاثیر فوق‌العاده‌ای روی پایین آوردن فشارخون خواهد داشت.

    رفع بی‌خوابی می‌كند: مواد معدنی موجود در آب این گیاه، خاصیت آرام بخشی روی سیستم عصبی دارند.

    به كاهش وزن كمك می‌كند: با مصرف روزانه آب كرفس، ولع خوردن شیرینی‌جات، از بین می‌رود.

    از ایجاد سنگ جلوگیری می‌كند: مصرف آن به شدت به افراد درگیر با سنگ كلیه و سنگ‌های مجاری ادراری توصیه می‌شود. آب كرفس از بین برنده قوی سموم بدن و به دنبال آن شكستن و حذف سنگ‌ها در بدن می‌شود.

    #96894
    l_oraee
    مشارکت کننده

    با تشكر از ار ائه اين مطلب مفيد شما.

    #96908
    azy
    مشارکت کننده

    خواهش میکنم دوست گرامی

    #96917
    madjd
    مدیرکل

    آیا آب کرفس علاوه بر تاثیرات مفیدی که بر اندامهای داخلی بدن دارد به زیبایی و جوان و شاداب نگه داشتن پوست و مو نیز کمک خواهد کرد؟!…
    همه ی ما خوب میدانیم که کرفس دارای خواص بسیار زیادی بوده و چون سرشار از انواع ویتامینها از جمله ویتامین آ، ب و ث میباشد و در آن املاح فسفر، پتاسیم، کلسیم نیز به مقدار زیاد نهفته است میتواند مکمل خوبی برای زیبایی پوست و مو نیز باشد چرا که اگر شما نتوانید هر روز یک لیوان آب پرتقال که آن هم سرشار از ویتامین ث هست را بنو شید می توانید با نوشیدن یک لیوان آب کرفس فقط دو یا سه روز در هفته نه تنها ویتامین ث مورد نیاز بدنتان را تامین کنید بلکه در پایین آوردن چربی خون و متعادل ساختن میزان کلسترول و البته سلامتی قلب، معده و روده ها نیز کمک کنید و اگر این کار برای شما مثل یک عادت شود جدای از اینکه به سلامتی اندامهای مهم درونی خود کمک کرده اید، در شادابی و جوان نگه داشتن پوست و موی خود نیز تاثیر گزار بوده و اثر مفید آن را در همان روزهای اول خواهید دید.
    ویتامین ث و انواع ویتامینهای ب موجود در آب کرفس برای از بین بردن جوشها و لکه ها و کلسیم موجود در آن سبب رشد و ترمیم مو و ناخنها خواهد شد و علاوه بر آن آب کرفس میلتان را به خوراکیهای شیرین و انواع شیرینیها که عامل مهمی در جوش زدن و ایجاد لکه ها خواهند بود کم کرده و شما را در داشتن پوستی بدون جوش و سالم و زیبا و البته اندامی متناسب یاری خواهد کرد.

    #96931
    azy
    مشارکت کننده

    ممنونم مجد عزیز عالی بود

    #98181
    raeesi
    مشارکت کننده

    من شنيدم که آب کرفس به کبد آسيب مي رساند و بهتر است از خود کرفس استفاده کرد . آيا اين موضوع درست است ؟

    #98597
    pegah75
    مشارکت کننده

    آب کرفس را در چه زمانی از روز باید استفاده کرد؟
    آیا مخلوط آب کرفس و هویج هم مفید است؟

    #98739
    Nidia.A
    مشارکت کننده

    مسائل فوق العاده ای در http://www.novindiet.net . من بسیار راضی به همکار مقاله شما . خیلی متشکرم و من با نگاه به آینده را لمس می کنی . آیا شما لطفا به من قطره ایمیل ؟ شگفت انگیز!

    #98881
    lovelorn
    مشارکت کننده

    درود بر شما
    آیا مصرف آب کرفس باعث ضعیف شدن چشم نمی شود ؟

در حال نمایش 9 نوشته (از کل 9)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.