آب را سرد بنوشیم یا گرم؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87541
    ezamani
    مشارکت کننده

    [align=justify]برخي از متخصصان در زمينه بهترين دماي آب براي نوشيدن، تحقيقاتي انجام داده اند.

    طب هندي و چيني قديم به دماي آب و تأثير آن بر بدن اهميت زيادي مي دهد. بنابراين، به نظر مي رسد که مصرف آب ولرم از مصرف آب سرد مناسب تر است.

    بدن هر فرد مانند يک سيستم هوشمند عمل مي کند و آن چه را بدن به آن نياز دارد، به ما نشان مي دهد. زماني که هوا گرم است يا هنگام ورزش کردن، هوس آب سرد مي کنيد. اما در زماني که بيمار هستيد، تمايل بيشتري به مصرف آب ولرم پيدا مي کنيد.

    بهترين زمان براي مصرف آب سرد

    ورزش
    هنگام ورزش کردن، دماي بدن بالا مي رود. تعريق يک مکانيزم است که بدن براي خنک شدن از آن استفاده مي کند. اما در زمان تعريق، آب و الکتروليت زيادي از دست مي دهيم که بايد جايگزين شود. نوشيدن آب سرد زمان ورزش، آب از دست رفته را جايگزين مي کند و دماي داخلي بدن را کاهش مي دهد.

    تب
    مصرف آب خنک هنگام تب، روشي براي خنک نگه داشتن بدن است. لازم است که در زمان تب آب کافي مصرف شود زيرا بدن سخت در تلاش است تا مهاجمان خارجي را دفع کند. زماني که گرمازده مي شويم، خوردن آب خنک مي تواند بسيار لذت بخش باشد. براي بازگرداندن الکتروليت هاي از دست رفته، کمي نمک و ليموي تازه به آب اضافه کنيد.

    کاهش وزن
    مصرف آب خنک، سوخت و ساز بدن را افزايش مي دهد؛ اين امر در کاهش وزن موثر است.

    بهترين زمان مصرف آب گرم

    هضم غذا
    مصرف آب ولرم به صورت ناشتا، سيستم هاضمه را تحريک مي کند اما مصرف آب سرد همراه با غذا مي تواند اثر منفي بر روند هضم داشته باشد. در واقع بدن براي هضم و گرم کردن مواد غذايي و مايعات سرد نياز به انرژي بيشتري دارد، بنابراين زمان هضم و جذب طولاني مي شود.

    سم زدايي
    براي سم زدايي، لازم است آب زيادي مصرف کنيد. مصرف آب هم دماي اتاق با کمي ليمو، به کمترين ميزان انرژي براي جذب نياز دارد. ليمو، روند هاضمه را تحريک و سموم را از بدن دفع مي کند. براي سم زدايي مي توانيد برش هاي خيار، نعناع تازه، سيب يا دارچين نيز به آب اضافه کنيد. اين نوع نوشيدني علاوه بر تأمين آب بدن، باعث پاکسازي نيز مي شود.

    تسکين درد
    از آن جا که آب ولرم روند جريان خون را به بافت ها افزايش مي دهد، تسکين مناسب براي درد قاعدگي است.

    يبوست
    مصرف آب ولرم در زمان يبوست، روده ها را به کار مي اندازد. علت اصلي يبوست، کمبود آب است، بنابراين لازم است که به ميزان لازم آب مصرف شود. آب ولرم، به بهبود جريان خون کمک مي کند و داراي تأثير تسکين دهنده براي روده هاست. طب کهن درباره دماي آب مي گويد هزاران سال است که طب چيني مصرف آب سرد را توصيه نمي کند و دليل آن هم، تأثير کلي آب سرد روي ارگان هاي داخلي شامل انقباض و… است. در حالي که آب ولرم براي ارگان هاي داخلي مفيد است و باعث افزايش گردش خون مي شود.
    [/align]

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.