کتلتی مغذی برای اطفال

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #94353
    Avatars.shahemi
    مشارکت کننده

    می خواهیم روش تهیه نوعی کتلت با استفاده از ماهی را به شما آموزش دهیم این کتلت برای اطفال بسار مغذی است و به راحتی و بسیار سریع آماده می شود برای تهیه کتلت با گوشت سفید از این روش هم می توانید کمک بگیرید

    کتلت یکی از غذاهای حاضری محسوب می شود که طرفداران زیادی دارد. این بار میخواهیم با ماهی برای شما کتلت درست کنیم. تهیه این غذا بسیار آسان و سریع و بهترین راه برای استفاده از ماهی باقیمانده در یخچالتان است. نوش جان!

    مواد لازم:
    ۳۰۰ گرم سیب زمینی
    ۱۰۰ گرم ماهی سالمون
    ۱ مشت برگ جعفری تازه
    ۱ عدد تخم مرغ
    ۱ عدد لیمو ترش
    به میزان لازم روغن زیتون
    ۱ قاشق غذاخوری آرد
    به میزان لازم نمک
    به میزان لازم فلفل

    طرز تهیه:

    1.به فیله ماهی سالمون، روغن زیتون بمالید و بر روی آن اندکی نمک و فلفل بپاشید. آن را برای 6 تا 8 دقیقه بخار پز کنید. پوست ماهی را جدا و آن را تکه تکه کنید.

    2. در ظرفی، پوره سیب زمینی را به همراه تکه های ماهی و 1 قاشق غذاخوری آرد بریزید. تخم مرغ ، جعفری خرد شده و نوک انگشت نمک و فلفل به آن ها اضافه کنید. در آخر پوست لیمو را بر روی آن ها رنده کرده و مواد را خوب با هم له و ترکیب کنید.

    3. سطح بشقابی را آرد پاشی کنید. مواد را به 4 قسمت تقسیم کنید. هر کدام را به شکل دایره به پهنای 2 سانتی متر باز کنید ، بر روی آن ها آرد بپاشید و در بشقاب قرار دهید. آن ها را برای 1 ساعت در یخچال بگذارید. این کار به کتلت های ماهی کمک می کند تا هنگام پخت باز نشوند (می توانید آن ها را در سلفون بپیچید و برای استفاده های بعدی فریز کنید).

    4.در ماهیتابه ای، مقداری روغن زیتون بریزید و گرم کنید. کتلت های ماهی را در آن به مدت 3 تا 4 دقیقه از هر طرف، تا ترد و طلایی شوند، بپزید. در هر پخت 2 عدد از آن ها را بپزید. کتلت های ماهی را گرم و با قاچ های لیمو سرو کنید. می توانید آن را با سبزیجات و سالاد میل کنید.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.
فهرست