چربي‌هاي بدجنس!

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #80162
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    مصرف چربي براي تامين بخشي از انرژي مورد نياز، بهبود طعم غذا، كمك به جذب ويتامين‌هاي محلول در چربي و تامين اسيدهاي چرب ضروري لازم است؛ اما مصرف زياد چربي سبب چاقي، بيماري‌هاي قلبي ـ عروقي، فشار خون بالا، ديابت و برخي سرطان‌ها مي‌شود.

    بنا بر اعلام دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس و اداره سلامت ميانسالان وزارت بهداشت، روغن‌هاي خوب عبارتند از روغن‌هاي زيتون، كانولا، آفتابگردان، ذرت، سويا، هسته انگور، ماهي، كره بادام زميني، روغن كنجد و… همچنين روغن نباتي جامد، روغن محلي، پيه، دنبه، خامه، سرشير و روغن نارگيل از روغن‌هاي بد محسوب مي‌شوند.

    براي كاهش مصرف چربي مضر، كاهش مصرف غذاهاي سرخ شده (چيپس، زولبيا، باميه و…) كاهش مصرف ته ديگ، كاهش مصرف سس و كاهش مصرف غذاهاي حاوي كلسترول بالا (زرده تخم‌مرغ، كله و پاچه، سوسيس، كالباس و…) را بايد مورد توجه قرار داد. سوسيس و كالباس جزو غذاهاي پرچرب محسوب مي‌شوند و بهتر است همراه اين محصولات سبزيجات خام مصرف شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.