مصرف زياد شكر موجب افسردگي مي‌شود

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87822
    z.yari
    مشارکت کننده

    شكر تأمين‌كننده انرژي در كوتاه‌مدت بوده موجب افزايش فعاليت‌ برخي غدد و تحريك‌پذيري، كاهش تمركز و افسردگي مي‌شود.
    رژيم غذايي متعادل در حفظ سلامت و كمك به كاهش استرس اهميت زيادي دارد.
    برخي غذاها و نوشيدني‌ها تحريكات قوي در بدن ايجاد مي‌كنند و مستقيماً موجب بروز استرس مي‌شوند. اين تحريكات گر چه ممكن است در كوتاه‌مدت لذتبخش باشند ولي در درازمدت مي‌توانندعوارض نامطلوبي داشته باشند.
    چاي، قهوه، كاكائو و شكلات، نوشيدني‌هاي حاوي جوش شيرين و نوشابه‌هاي كولا، غذاهاي آماده و هله هوله‌ها، زرده تخم‌مرغ، كره، پنير، ميگو و گوشت، روغن نارگيل، بادام هندي و ساير مغزها مانند بادام، پسته، گردو موجب بروز استرس مي‌شود.
    كافئين موجود در چاي، قهوه، شكلات و نوشابه‌هاي گازدار وجود دارد. كافئين موجب آزاد شدن هورمون آدرنالين در بدن و افزايش استرس مي‌شود.
    زماني كه اين ماده در حد متعادل مصرف شود، ‌هوشياري افزايش يافته و فعاليت قلب، سيستم عصبي و عضلات نيز بالا مي‌رود اما مصرف بيش از اندازه كافئين اثري مشابه استرس طولاني مدت در بدن ايجاد مي‌كند.
    مصرف كافئين با افزايش كلسترول و فشار خون ارتباط دارد. اگر به مصرف زياد اين ماده عادت كرده‌ايد بايد مصرف‌ آن را به تدريج كاهش دهند.
    شكر يك ماده غذايي اساسي محسوب نمي‌شود. اين ماده تأمين‌كننده انرژي در كوتاه‌مدت است و موجب افزايش فعاليت‌ برخي غدد و تحريك‌پذيري، كاهش تمركز و افسردگي مي‌شود.
    مصرف زياد شكر بار زيادي به غده لوزالمعده براي توليد انسولين نيز وارد مي‌كند كه احتمال پيش‌روي به سوي ديابت را افزايش مي‌دهد. افراد بايد ميزان قند خون را ثابت نگه‌دارند و در مصرف شكر احتياط كنند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.