توصیه‌هایی به لاغرها برای افزایش وزن

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #91717
    m.jarahzadeh
    مشارکت کننده

    اگرچه مشکل چاقی معضل جامعه امروزی است و افراد چاق به طرق مختلف می‌خواهند وزن کم کنند ولی در این بین افراد لاغری هم به دنبال راهکارهای موثر برای افزایش وزنشان هستند.

    دکتر محمدحسن انتظاری، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در این‌باره به خبرنگار پایگاه خبری سلامانه گفت: « افراد لاغر سالم که می‌خواهند وزن اضافه کنند، باید کالری رژیم غذایی‌شان را افزایش دهند.»

    وی در ادامه افزود:‌ «مصرف وعده‌‏های غذایی سر ساعت معین و مشخص و همچنین افزودن روغن زیتون به غذا و کاهش مصرف غذاهای آبکی به طور موقت تا افزایش وزن و مصرف هرازگاهی حلواارده در طول هفته در وعده صبحانه می‌تواند در افزایش وزن موثر باشد. همچنین اگر فرد لاغر تمایل دارد برای ناهار برنج بخورد بهتر است بیشتر به صورت ته‌چین، کباب ترکی، چلوگوشت، چلومرغ و… که حجم کم ولی پرکالری است، بخورد تا اینکه برنج همراه با خورش باشد.»

    این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی همچنین به میان‌وعده‌های پیشنهادی برای افزایش انرژی دریافتی در افراد لاغر اشاره کرد و گفت: «برای افزایش انرژی دریافتی افراد لاغر می‌توانند در میان‌وعده انواع دسر، بستنی، ماست و شیر پرچرب، شیرموز و مغزها را بگنجانند. در واقع میان‌وعده‏ها می‏تواند مغزها و لبنیات پر چرب باشد. حتی می‌توان يك پياله ماست چكيده كه 2برابر ماست معمولي كالري دارد هنگام ظهر خورد و بعد از وعده شام تنقلاتي مانند پسته و بادام يا بستني و شكلات را در برنامه غذايی گنجاند.»

    وی با اشاره به اینکه نوشیدن آبمیوه تاثیر مثبتی در افزایش اشتها دارد، گفت: «برای مدتی کوتاه تا رفع مشکل لاغری پیشنهاد می‌شود افراد لاغر به جای آب، آبمیوه طبیعی بنوشند چون هم اشتهاآور است و هم باعث دريافت کالري بيشتر مي‌شود. علاوه بر اين مي‌توانند بلافاصله بعد از غذا بستني يا شيريني خشک بخورند. افراد لاغر باید بعد از تمام شدن غذا، آب و سایر نوشیدنی‏ها را بنوشند زیرا نوشیدن مایعات در موقع صرف غذا باعث می‏شود فرد خیلی زود احساس سیری کند. مصرف نوشیدنی‌هایی مثل کفیر و آبمیوه طبیعی و حتی ماءالشعیر به دلیل اینکه اشتهاآور است می‌تواند منجر به افزایش وزن شود.»

    انتظاری در نهایت با تاکید اینکه طي اضافه کردن وزن فرد باید مراقب باشد که دچار چاقي نشود، گفت: «در صورتی که سابقه خانوادگی چربی خون یا مشکلات قلبی-عروقی هم وجود نداشته باشد، می‌توان شیر و ماست با درصد چربی بالا مصرف کرد یا اینکه نیم کیلوگرم گردو را به صورت آسیاب به سالاد، ماست و پنیر افزود. نوع پنیر مصرفی نیز بهتر است پنیر لیقوان، چدار، گودا یا تبریز چون سرشار از چربی و پروتئین است و گزینه مناسبی در رژیم‌های افزایش وزن است.»

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.