توصيه‌ها و راهنمايي‌هاي مفيد براي پيشگيري از اضافه وزن و چاقي

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #80430
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    – به كودكان و دانش آموزان توصيه كنيد از ميان وعده‌هاي سالم و با ارزش غذايي مانند ميوه، سبزي، شير، لقمه‌هاي خانگي مانند نان و پنير و گردو،‌ نان و تخم مرغ و …، انواع ميوه‌ها مانند سيب، پرتقال، نارنگي، هلو …، سبزي‌ها مانند هويچ، كاهو، خيار و … و شير و لبنيات كم چرب استفاده كنند. همچنين از خوردن شيريني و شكلات بيش از حد، چيپس و ميان وعده‌هاي چرب خودداري كنند.

    – مصرف غذاهاي چرب، سرخ شده، شيرين و شور را محدود كنيد.
    – سرعت غذا خوردن خود را كاهش دهيد. هر لقمه غذا را براي مدت طولاني‌تر بجويد.
    – غذا را در ظرف كوچكتري بكشيد. در رستوران غذاي نيم پرس سفارش دهيد.
    – غذا خوردن را همزمان با ساير فعاليت‌ها مانند تماشاي تلويزيون يا خواندن كتاب انجام ندهيد.

    – همه غذاي تهيه شده را سر ميز نگذاريد. بهتر است به همان اندازه كه مي‌خواهيد مصرف كنيد، در ظرف خود غذا بكشيد و دوباره سراغ غذا نرويد.

    – مواد غذايي نامناسب مانند نوشابه، چيپس، سس مايونز، شيريني و … را نخريد.

    – مصرف فست فودها مانند: سوسيس، كالباس، پيتزا، سيب زميني سرخ شده و انواع ساندويچ‌ها كه در بيرون از خانه و با مواد چرب و نامرغوب تهيه مي‌شود را محدود كنيد.

    – براي ميان وعده از ميوه‌ها و سبزي‌هاي تازه استفاده كنيد.

    – از شير و لبنيات كم چرب (كمتر از 5/1 درصد) و يا بدون چربي استفاه كنيد. در مورد كودكان مصرف شير و لبنيات بدون چربي توصيه نمي‌شود.

    – مراقب باشيد بي جهت غذا نخوريد. مثلا وقتي به بچه‌ها غذا مي‌دهيد باقي مانده را خودتان مصرف نكنيد.

    – فعاليت بدني خود را افزايش دهيد.

    – بچه‌هايي كه ساعت‌هاي زيادي را به تماشاي تلويزيون مي‌پردازند چاق‌تر هستند چون هم تحركشان كم مي‌شود و هم در هنگام تماشاي تلويزيون اغلب تنقلات كم ارزش و چاق كننده مي‌خورند. به كودكان توصيه كنيد در روز بيش از دو ساعت از وقتشان را به تماشاي تلويزيون نگذارنند.

    – سه روز در هفته، 30 دقيقه پياده‌روي تند انجام دهيد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.