با این ۵ تمرین در ۱۰ دقیقه ۱۰۰ کالری بسوزانید

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #95543
    Avatars.shahemi
    مشارکت کننده

    به گزارش وال استریت ژورنال، افرادی که هر هفته به طور منظم ورزش می‌کنند، از سطح سلامت بالاتری برخوردارند. حال فرقی نمی‌کند که به طور مداوم ورزش کرده‌اند یا در زمان‌های مختلف به تمرینات جداگانه پرداخته‌اند.

    داشتن یک تقویم فشرده کاری باعث می‌شود که زمان آزاد زیادی نداشته باشید. انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند هر فرد در هفته به انجام ۱۵۰ دقیقه ورزش ملایم یا حداقل ۷۵ دقیقه تمرین سنگین بپردازد. شما می‌توانید این زمان پیشنهادی را به تمرینات جداگانه اختصاص دهید.
    راه‌های زیادی برای تمرین و عرق کردن در کمترین زمان ممکن وجود دارد؛ به گزارش وال استریت ژورنال، افرادی که هر هفته به طور منظم ورزش می‌کنند، از سطح سلامت بالاتری برخوردارند. حال فرقی نمی‌کند که به طور مداوم ورزش کرده‌اند یا در زمان‌های مختلف به تمرینات جداگانه پرداخته‌اند. بنابراین اگر وقت کافی ندارید، هر روز چند دقیقه ورزش کنید تا از اثرات آن بهره‌مند شوید.

    ۱. طناب زدن
    در روزهایی که دائم پشت میز هستید، طناب زدن بهترین تمرین خواهد بود. طناب جمع و جور است و استفاده از آن به کار خاصی نیاز ندارد. اگر وقت آزاد دارید، می‌توانید این تفریح دوران کودکی را از سر بگیرید. به گزارش لیواسترانگ، یک فرد ۷۰ کیلویی با طناب زدن ۷۳۰ کالری می‌سوزاند. حتی اگر تنها ۱۰ دقیقه طناب بزنید، می‌توانید بیش از ۱۰۰ کالری بسوزانید.
    این تمرین علاوه بر لاغر کردن دور کمر، آمادگی جسمانی شما را افزایش داده و پاهایتان را تقویت می‌کند. هر روز چند بار طناب بزنید تا به فرم ایده‌آل‌تان دست یابید. تناسب اندام است به تمرین منظم نیاز دارد. با تمرین منظم می‌توانید به یک طناب‌زن حرفه‌ای تبدیل شوید.

    ۲. کیک بوکسینگ
    کیک بوکسینگ به زعم خیلی‌ها به دهه ۹۰ تعلق دارد؛ اما یکی از بهترین روش‌های ممکن برای عرق ریختن در زمان اندک است. یک فرد ۷۰ کیلویی می‌تواند با ۱۰ دقیقه تمرین بوکس نزدیک به ۱۲۰ کالری بسوزاند. شاید آسان به نظر برسد، اما باید چند نکته را به خاطر بسپارید تا از تمرینات خود بیشترین بهره را ببرید. فرم بدنی مناسب و تنفس منظم لازمه اجرای حرکات صحیح است. برخلاف تمرینات دیگر که تنها چند ماهیچه را درگیر خود می‌کنند، کیک بوکسینگ کل بدن شما را به حرکت وا می‌دارد. شاید پس از تمرین خسته شوید، اما خجالت نکشید. این امر در طولانی مدت به شما کمک می‌کند که عضلات قوی‌تری داشته باشید.

    ۳. شنا
    استخر فقط برای استراحت و وقت‌گذرانی نیست؛ بلکه یک راه عالی برای به چالش کشیدن قلب است. هر حرکتی که در آب می‌کنید، در مقایسه با خشکی به انرژی بیشتری نیاز دارد. یک ساعت شنای ملایم حدودا ۵۰۰ کالری می‌سوزاند. شما می‌توانید با فشار بیشتر نزدیک به ۷۰۰ کالری بسوزانید.
    حتی کسانی که ورزش‌های غیر آبی مانند دویدن را ترجیح می‌دهند، از آشنایی با ورزش‌های آبی سود خواهند برد. بسیاری از ورزشکاران گاها آسیب می‌بینند و این آسیب‌دیدگی انجام فعالیت‌های بدنی و کاهش وزن را برایشان غیر‌ممکن می‌سازد. شنا کردن برای کسانی که در دوره نقاهت پس از آسیب‌دیدگی هستند، بهترین ورزش است؛ چون مفاصل را تسکین می‌دهد. شنا کردن به عنوان یک اقدام پیشگیرانه نیز در نظر گرفته می‌شود. شما می‌توانید با شنا کردن در کنار رعایت یک برنامه تمرینی مناسب، از آسیب‌دیدگی‌های احتمالی در امان باشید.

    ۴. الپتیکال (اسکی فضایی):
    کسانی که از تردمیل متنفر هستند می‌توانند از الپتیکال استفاده کنند؛ این وسیله ورزشی به اندازه تردمیل موثر است. یک فرد ۷۰ کیلویی با ۳۰ دقیقه تمرین روی این وسیله ۳۸۶ کالری می‌سوزاند. در واقع، این فرد می‌تواند در کمتر از ۱۰ دقیقه حدود ۱۲۸ کالری بسوزاند. انرژی مازادی که برای بلند‌کردن پاها از روی زمین به کار گرفته می‌شود، شاید مثل حالت دویدن نباشد؛ اما تلاش مضاعفی که روی این وسیله به خرج می‌دهید، کمبود‌های احتمالی را جبران می‌کند.
    حتی اگر ترجیح می‌دهید بند کفش‌های‌تان را ببندید و به نزدیک‌ترین مسیر برای دویدن بروید، می‌توانید ایده اسکی فضایی را در ذهن داشته باشید تا اگر روزی مشکل زانو داشتید یا مجبور بودید یک دوره نقاهت را بگذرانید، با این وسیله کار کنید. به گزارش کلینیک مایو، ورزش کردن با الپتیکال به اندازه راه رفتن روی تردمیل به نیرو نیاز دارد.

    ۵. راکت بال
    شاید پیش از این به صورت تفریحی راکت بال بازی کرده باشید؛ اما بهتر است از این به بعد کمی جدی‌تر به آن فکر کنید. یک فرد ۷۰ کیلویی به راحتی می‌تواند پس از ۱ ساعت بازی راکت بال ۶۸۰ کالری بسوزاند. این بدان معنا است که ۱۰ دقیقه راکت بال حدود ۱۱۳ کالری می‌سوزاند. اگر اهل رقابت هستید، راکت بال بهترین گزینه برای شماست.
    منبع: shape

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.
فهرست